Citroner er sure og gule

Detta är säkert mycket intressant för er alla så fram med anteckningsblocken ;) Men jag hade en gurka i kylen som blivit dåligt under helgen då jag inte var hemma så det luktade inte hallon där inne när jag kom hem igen. Så jag storstädade kylen igår men fick inte riktigt bort den ofräscha lukten ändå. Så kom jag till att tänka på ett jättebra tips från städtanterna i Rent hus, minns ni det programmet? Jag tittade ALLTID med skräckblandad förtjusning! haha Men tipset var i alla fall att lägga in citron i kylen så skulle det lukta fräscht igen. Sagt och gjort. Så nu luktar det hallon citron igen - rent och fräscht ^^
 
Hittade världens sötaste citron i affären igår med ett hjärta på! Kom då osökt att tänka på en ramsa vi lärde oss på danskan om just citroner;
 
Citroner er sure og gule.
Cigarer er fulde af røg.
Charlotte er cyklet till Thule
med to kasser øl og et løg,
så hun har nok tabt sig en smule.
 
Ramsan är från Halfdan Rasmussens ABC, en barnbok med en liten ramsa om varje bokstav i alfabetet. Den är tydligen älskad av alla danska barn och nästan alla danska barn får den här boken. Så vår lärare berättade att nästan alla vuxna kunde verserna också, bara de fick höra första raden typ. Och jag är rädd att jag också kommer vara förföljd av dessa ramsor resten av mitt liv, i alla fall om de bokstäver vi hade med...  haha, danskskadad ;)
 
Som sagt, detta kan nog vara det mest intressanta och meningsfulla inlägg jag någonsin skrivit. Men jag har heller aldrig kallat mig proffsbloggare eller så, so I guess I'm off the hook? ;)
 
 
Min söta citron! <3 Kan det inte sitta hjärtklistermärken på allt man handlar? Hade varit så mycket roligare då! :D
 
Mvh
Intresseklubbens ordförande

Kommentarer
Postat av: Gaymasen

Sv:

Först - grattis till att snart vara färdig. Skööönt! En annan har ett tag kvar, haha. Men tiden går så fort så snart är en annan också klar. ^^

Och jag håller verkligen med. Lite så jag också ser det. Att det är äldre som har svårt för förändringar, men vi lever ju som sagt i ett modernt samhälle. Mitt yrkesval är ju inte min personlighet, utan en del av det. Jag vill bli läkare för att jag vill arbeta med människor och göra något fint för mänskligheten och för mig själv. Ett jobb jag kan utvecklas i och växa som människa. Men jag vill inte att min stora personlighet ska stå till sidan av för det.

Helknasigt, och det är något som kan diskuteras i all evighet. Men jag tror det kommer bli bättre och mer tolerant, faktiskt. Hoppas det. Intressant, som sagt! ^^

2012-11-01 @ 21:57:47
URL: http://gaymasen.se
Postat av: Gaymasen

Haha!

Sv: Agree! Jag älskar första så förstod att denna inte kommer slå originalet, men en bra uppföljare är viktigt så det inte totalfloppar. Jag saknar hela familjen Olsson, de var så verkliga på något vis. Haha. ^^

2012-12-04 @ 21:17:06
URL: http://gaymasen.se
Postat av: Gaymasen

Sv: Haha men neeej så får du inte säga ju. Jag dör av tristress för att det är så jävla tråkigt, behöver lite pepp här!! ;-)

2013-01-17 @ 18:35:55
URL: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0