Trevlig helg!

Igår var ingen bra pluggdag, skäms på mej!!

Jag vet inte riktigt vad jag höll på med, men ofta är jag sån att om jag vet att jag ska iväg eller göra nåt särskilt en dag, då kommer jag aldrig igång att plugga innnan det är avklarat. Skitonödigt och hur dumt som helst.

Och igår så skulle jag åka in till stan vid tvåtiden, varpå att det inte blev något pluggat där innan. Jag som behöver plugga varenda minut om jag ens ska ha en minichans på denna tentan... Hur som så lämnade jag en del saker i min lägenhet, tog en dusch och bytte om till aningens varmare kläder, det har ju blivit värsta nordpolen här!

Tanken var ju att vi skulle fikat, jag och mina fina töser. Men detta galna snöande satte ju en hel del käppar i hjulet. Lina blev superförsenad med sitt tåg och Atti bestämde sej för att åka iväg tidigare för att kanske slippa ifrån iallafall en del av snökaoset. Så det blev slutligen jag och Micha som tog en fika på Kullzénska. Som vanligt var där packat med folk med efter några om, och ungefär lika många men, så fick vi ett bord. Varm choklad och tigermuffins blev det till fika för min del, supergott och sockerchock deluxe.





Det blev ett par vändor i några affärer också, köpte faktiskt ett par småsaker (som alltid när jag inte ska ha något...). Visar dem senare för orkar inte fota nu.

Skulle ta bussen tillbaka 18.48 (enligt klt.se's tidtabell) men när jag kom till hållplatsen så hade den gått 18.39?? Så fick vänta en halvtimma i kyyylan och till råga på allt blev det ju en A-buss  och med det även en "trevlg" promme i snö upp till knäna och sisådär 15 minusgrader.

Busschauffören var så rolig. Det kostar 16 kr så jag lämnade fram 21 kr för att slippa en massa småpengar. Så halvskrek han lite småhysteriskt "NEEEJ nu gör du det så där svårt, jag kan inte räkna!!" Hoppsan. Jag som skulle försöka vara lite smidig. Som vanligt så failade jag totalt.





Väl framme i huset så såg jag ut som en levande snögubbe och hade nog även ungefär samma  kroppstemperatur som en snögubbe. Smabbt som attan så rostade jag ett par mackor och kokte te innan jag begravde mej under alla filtar jag kunde hitta och slog på TV:n. Och ja, resten vet ni ju.

Idag hoppas jag på lite bättre självdisciplin. Ska hinna plugga iallafall 3-4 timmar innan jag åker in till stan igen för kvällsmys med chips, dipp, vin och Mello med mina fina vänner Lina och Micha.

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn ridhjälm eller grimma+grimskaft från Smeagårdens Hästshop!

Vad är det för tenta? :) Vet hur det är närman aldrig kommer igång

2012-02-04 @ 12:32:46
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej hittade hit av en slump och såg att du kom från Skåne men bor i Kalmar. Jag med!! Fast jag bor i Orrefors. Var i Skåne kommer du ifrån? Jag flyttade up 05 tre dar efter studenten :-)

2012-02-04 @ 23:36:02
URL: http://malabuz.blogg.se/
Postat av: Maria T

Hej du! Vad snö ni har! Annars brukar Kalmar ha mycket mindre snö när vi har haft våra veckor där nere. Nu är det bara lite grann så att det ser vitt ut, men absolut inte pulkaföre.

2012-02-06 @ 12:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0