tAKiDA - the Burning Heart Tour, Kalmar 11 feb -12

Spelningen började med en helt nedsläckt scen och ljudet av en speldosa. (Jag fick inte helt ihop detta men har fått min förklaring nu.)

Haven Stay blev första låt, en av de bästa från nya plattan, helt klart.



Jag måste säga att jag blev positivt överraskad under spelningen. Takida är inte något av mina favoritband även om jag gillar en del av deras låtar. Jaded och Handlake Village är några av mina favoriter, som tyvärr inte var med på kvällens setlist. Däremot låtar som Curly Sue och Never Alone Always Alone har jag däremot väldigt svårt för. De känns för sävliga och för mycket à la Rix FM. Men förstår ju att de var med på setlistan då de är några av deras mest kända låtar. Till exempel fick publiken sjunga första halvan av Curly Sue och det var ändå väldigt stämningsfullt.

Jag tycker att Takidas sångare Robert Pettersson har en väldigt fin röst och den kom verkligen till sin rätta live, nästan ännu bättre än på deras studioalbum. Man undrar ju alltid när man ska se något band live hur det ska låta, men som sagt, det lät hur bra som helst!

Så jag är jättenöjd med spelningen, det var kul att se dem! Har sett dem en gång innan, tror det var 2006, men minns inte så mycket av det.

Kan ju säga att vissa av deras låtar gått varma på min Spotify sen konserten, de har till och med fått en egen spellista. So I'm well happy. Bland annat The Artist, The DreadWas It I? och Haven Stay snurrar här hemma frekvent nu. Sen är det extra kul att koppla låtar till livespelningar också :)

Måste också säga att jag bara älskar cellon i låten You Learn, och att den var vit gjorde ju inte att synintrycket av det hela blev sämre om man säger så. Coolt!

Kvällens setlist:

Haven Stay



Willow & Dead





Deadlock





Losing





The Artist





Curly Sue





Was it I?





In the Water





Fire Away





The Dread





Tear It Up Again





Never Alone Always Alone





Summer's Gone





Encore

You Learn



Någonstans i slutet av denna låt lämnade vi spelningen för att hinna med bussen. Lite synd. Men när jag kom hem kollade jag setlistan och såg att vi bara missat två låtar, nämligen;

The Fear





Evil Eye





Skulle gärna se Takida igen efter detta, hoppas att ni också kommer att göra det! :)

Spelningen, som var ett av stoppen på deras turné, The Burning Heart Tour, gjordes på Nöjeskrogen Sandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0