This is what I'm made of



Först måste jag bara klaga lite:

Ja. Jag ääälskar att skriva tenta till kl 19.30 en lördagskväll. Speciellt då det är en fysiologitenta FROM HELL.

Så. Klart.








(Bilder från Vander's Human Physiology - the Mechanisms of Body Function, 11th ed.)





(Mina egna anteckningar)

Det är alltså dags för (om-)tenta i fysiologi. De tentorna är verkligen jävulens påfund. Skojar inte.
Är dödligt nervös. Och inte blir det bättre att att tentafanskapet ska börja klockan 14.30. Det innebär gott om tid att stressa upp sig innan. Är så sressad nu att mina fingrar skakar när jag skriver detta. Hu.

Har repeterat lite idag bara. Typ muskelkontraktionen i de olika muskeltyperna. Synaptiska transmissionen. Follikulära och luteala fasen av ovariecykeln. Känt att det inte varit nån idé att försöka lära in något nytt. Då hade jag nog svimmat. Eller kräkt. Eller nåt. Nervöst sammanbrott. Mental breakdown. Ja men ni fattar.

Nu hoppas jag på rätt frågor kombinerat med hög hjärnverksamhet.

Ska försöka få någon slags lunch i mig nu. Och packa liten matlåda. Och så det viktigaste: PEPP-MUSIK!!




Tycker detta var mycket fyndigt av mig; låten heter Made of. Ovanstående ÄR jag made of. Och det är en pepp-låt! Hur bra?? Hela TRE flugor i en smäll, det ni! ;)

Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn ridhjälm eller grimma+grimskaft från Smeagårdens Hästshop!

Lycka till!!!

2012-02-11 @ 14:05:02
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Micha

Åhhh hejja hejja Johannisen :) jag är nästan lite nervös jag med, för din skull, vill så gärna att du ska klara den, men det gör du den här gången!!!

PEPPEPPEPPEPP, osv.

Kör gärnet nu och sparka in bollen rakt in i krysset bah ;)

2012-02-11 @ 15:04:30
URL: http://michapicha.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0