Table20

I fredags efter tentan så var vi ute och åt med klassen. Eller ja, inte hela klassen, men ett glatt gäng - hälften distansare och hälften camusstudenter. Det var sista gången distansarna behövde komma hit till Kalmar så det var verkligen ett superbra initiativ av Maria, och Carola som tydligen också haft ett finger med i spelet, att komma med förslaget att vi skulle gå ut och äta efter tentan! :D

Vi var på Table20, en kvarterskrog på Unionsgatan här i Kalmar. Kan rekommendera det stället, det var god mat och trevlig personal :) Hemsida ---> table20.se

Efter mycket velande fram och tillbaka kunde vi till slut bestämma oss för vad vi ville äta och dricka. Vi var fyra tjejer som delade på en flarra rött och jag valde en trerätters meny. Det var bland det godaste jag ätit och jag har aldrig varit så mätt nånsin förr i mitt liv, jag överdriver inte!!



Förrätt - vitlöksbröd och aioli



Huvudrätt - fläskfilé med grönsaker och chilibeanaise och...



...potatisgratäng




Efterrätt - fruktpannacotta



Rödtjut ^^



Mums mums på pannacottan!

Det var en riktigt trevlig kväll, TACK allihop för det! Kanske nästa finmiddag tillsammans blir på vår examensdag? Vem vet? ;)






Kommentarer
Postat av: Lina - Jultävling i bloggen! Vinn schabrak, stigbyglar eller hovlack från Smeagårdens Hästshop

Mums! Jag kilade hem direkt

2011-12-03 @ 09:28:09
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0