Looooond

Nu har jag varit dålig på att blogga igen, jag har verkligen legat av mig med det där, vilket jag tycker är synd. Inte för att jag tror att andra kanske är så intresserade att läsa om mitt superintressanta liv, men det är så kul att i efterhand kunna vandra tillbaka i tiden och kolla vad sjutton det var man gjorde om dagarna.
Hur som helst, under veckan jag var nere i Skåne och hälsade på så var jag bland annat nere i Lund, eller Loooond som det blir på skånska, för att hälsa på Hanna. Hon hade inte tid att ses förrän vid fem på dan så mamma åkte ner med mej och så gick vi på stan en sväng.
Lund, Lund, Lund. Det hela kändes som en nostalgitripp, tänk där hängde man varenda dag i ett helt år för några år sen :) Good times ^^
Jag och mamsen på tåget ner mot Lund <3
Var och fikade, mammas paj såg inte så lite god ut!! Nom nom ^^
Lite random bilder från Loooond!



Hittade ett fint apotek som jag såklart var tvungen att fota, nörd som man är ;)

Så var mamma och jag inne på Tehuset Java för att inhandla lite nya teer, ett lussete och ett julte blev det :) Men, när jag skulle betala för dem fick jag smått panik för mitt VISA-kort låg inte i plånboken, och ingen annan stans heller! Grattis till mej, det hade jag glömt i JOJO-aoutomaten hemma i Kstad när jag skulle ladda på mitt tågkort. Bravo. Så sen gick det väl en timme åt att leta upp en bank och ringa och spärra det och beställa hem ett nytt. Ja jösses. Mitt förvirrade tillstånd blir bara värre och värre... :S
Mötte Hanna vid Coop på Mårtenstorget och så handlade vi tacos och hon berättade att hon cyklat vilse i Staffanstorp tidigare under dagen. Pjuuuh. Inte bara jag som är förvirrad då alltså :P
Ett tips till alla vegetarianer, och till alla andra också för den delen: använd kindeybönor istället för köttfärs när ni lagar tacos, supergott! Bara att lägga dem i stekpannan, lite vatten och tacokryddor på, låt det koka ihop och sen är det klart, snabbt och enkelt är det också :)
Efter maten blev det en snabbis till nån affär för att införskaffa förnödenheter för en kväll framför TV:n, dvs godis!
Kollade såklart på Bonde söker fru! Hade inte vatt fel att ha det så här... Men projektet att försöka hitta en hästkille lades på hyllan för läääängesen :P
Sen blev det Berg flyttar in. Den är Dr Alban var inte så party...
Hanna och jag har aldrig behövt slåss om godiset, hon äter bara sånt här segt äckelpäck, och jag käkar bara choklad!
Hanna i sitt mysiga korridorsrum! Hon bor i en sån korridor som jag alltid velat bo i, känns som man missar en del av studentlivet genom att aldrig bott på korridor... Men ajja, lite sent att åtgärda det nu kanske ;) En redig sötnos fanns där också, dock upptagen såklart x)
Lampan som syns i bakgrunden började leva loppan sen, den fräste och blinkade, började ryka och lukta illa. Hanna meddelade nån dag senare att den gått sönder, surprise :P
Ja, det var min dag nere i Lund det! Jag som hade tänkt shoppa en massa (eller i alla fall något), med det sket sej ju rätt rejält då mitt kort satt i en JOJO-automat på helt annan ort x)
Kommer kanske lite bilder från Kstad imorgon eller nåt om jag skulle få feeling för att blogga lite då också :P
Haure!!

Kommentarer
Postat av: Lina - Team Hippoteket

så fint apotek! :)

2011-11-22 @ 08:57:15
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0