Kurslitteratur?

Idag börjar en kurs som jag länge sett fram emot, nämligen Farmakoterapi vid sjukdomar hos djur! Det är ju inte direkt någon hemlighet att det jag helst av allt vill är att bli veterinär, men med mina kisskassa betyg så är väl denna kurs det närmsta jag kan komma. But I'm well happy :)

Jag är ju en tvättäkta lantlolla nerifrån Skåne och har nästan bara umgåtts med andra lantlollor i mina dagar, hästnördar och annat djurtokigt folk. Men så flyttade jag upp hit till Kalmar och här är det inte många som är djurtokar, här är vi i minoritet, vilket är helt nytt för mig. Dock är detta odjuriga (okej, det där lät som en annan betydelse, men ni fattar) folk verkligt toppen det också!! <3

Micha som är från storstaden, och som faktiskt är lite rädd för dessa lurviga varelser på fyra ben, brukar skoja och säga att hon knappt vet vad ett djur är. Inte sant Michis? ;)

Så jag tänkte hjälpa henne lite på traven genom att ge henne det här:







Så läser jag i schemat för kursen och morgondagens föreläsning ska handla om just djurslagskännedom, hur passande var då inte dessa böcker?? Va? Vavavava?? ;)

Undrar om läraren kommer godkänna dem som kurslitteratur? x)

Nej nu ska jag tentaplugga en halvtimma till innan det är dags för introduktion i denna (förhoppningsvis) underbara kurs. Kommer få tillfälle att låtsas vara veterinärstudent ett par dagar i veckan nu några månader framöver ;)





Kommentarer
Postat av: Sanna

Hahaha! Jag röstar på den kurslitteraturen! (lägg upp din på vår FB-sida så alla kan se ;) )

2011-11-23 @ 13:31:19
URL: http://sannasant.blogg.se/
Postat av: Lina - Team Hippoteket

Ser fram emot denna kurs! :D

2011-11-23 @ 14:50:01
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Lina - Team Hippoteket

SV: Haha ja idag handlade jag för över 800 kr, men å andra sidan så var det ju sådana saker som behövs (karda osv, inte alla leksaker kanske).



Ja det känns inte så bra med kursen längre. Jag vill ha struktur (som jag trodde det skulle vara i kommunikationskursen) och att lärarna har en plan. Känns märkligt!

2011-11-23 @ 22:29:41
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0