Hjärntvätt!!

Jag har suttit och lyssnat på föreläsningar hela långa dagen, sen klockan nio imorse!! Tog en promme med Atti till Berga och tillbaka, annars har jag suttit på min jäkla skrivbordsstol, stirrat på datorskärmen och anteckat så att pennan glött rött...

Munsår, munvinkelragader, stomatit, faryngo-tonsillit, salivkörtelinflammation, tumörer, cancer, muntorrhet, karies, dålig andedräkt, sväljningssvårigheter, esofagit, reflux, dyspepsi, motilitetsrubbningar, helicobacter pylori, gastrit, ventrikelulcus, duodenalulcus... Detta är typ en fjärdedel (tiondel??) av alla sjukdomar till tentan på måndag... Orsak, symtom, behandling (egenvård plus receptbelagt).

Det snurrar i min skalle, det kan jag säga utan att överdriva! Föreläsaren är från Göteborg, jag har för fasen börjat TÄNKA på göteborgska! Herregud, här snackar vi hjärntvätt deluxe!



Undrar om det var detta Rang & Dale tänkte sig när de skrev denna farmakologibok??

På onsdags ska det tentaslaskas!! Klubb Volyyyyym!!





Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn ett flätat pannband från Hannas Häst & Foto!

SV: :) Du får se i bloggen snart! Hur går pluggandet? Jag har knappt pluggat alls som vanligt.. :/

2011-03-12 @ 19:45:38
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn ett flätat pannband från Hannas Häst & Foto!

Jag orkar inte med symptomen på alla! Är ju typ samma på så många. :S Och det är ju verkligen ca 75 olika sjukdomstillstånd. Blöhö! Duktiga du iaf. :)

2011-03-12 @ 19:49:21
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Rebecca

svar: ja verkligen - det är skitsvårt att hitta xD och man kan ju inte köra i 10 km/h så man hinner tänka och titta nej man måste köra i typ 70-110 eftersom det är sådana vägar.



Åh nice :) aldrig provat att käka på pizza hut - men får nog göra det någon gång :)

2011-03-12 @ 19:49:31
URL: http://lifeofrebecca.blogg.se/
Postat av: Sofia

Åh, vad hette föreläsaren från Göteborg? Kanske har vi haft denna människa? :)

2011-03-12 @ 21:02:15
URL: http://elisedal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0