Lite tankar om Idol














Ja, om ni inte visste det redan så är jag ju en obotlig Idol-nörd! Därför var det en smärre katastrof i mitt liv då jag i fredags satt och tjötade med syster och svåger för länge vid kvällsmaten och missade hela Idol! Nåja, det var himlans trevligt att besöka syrran men det har varit en lång väntan på att kunna se programmet i TV4 Play istället. Men nu har jag äntligen tittat klart! Har inte haft tid förräns nu...

Jag har ovanligt många favoriter i år - Alice, Sassa, Olle, Jay, Elin, Linnea.

En som jag däremot har sjukt svårt för är Andreas. Jag har ingenting som helst negativt att säga om hans sång. Men det är något annat som jag inte riktigt kan sätta fingret på...

Bäst i fredags var ju helt klart Linnea och Jay, jag satt och storlog här hemma i min soffa när de sjöng!

Dock vill jag nog inte se några av mina favoriter vinna, jag tycker inte att någon av dem passar för att sjunga det där kommersiella pop-tjafset som den första plattan denne kommer släppa innebär. Nej, de ska göra sin egen grej, för det är just det som de är bäst på! Pop-tjafset kan nog passa... ja, Daniel kanske.

Måste bara tillägga att Linnea i princip blåst mej av stolen under hennes tre senaste framträdanden - Jumpin' Jack Flash, Crazy och så denna senaste då. Awesome! Jumpin' Jack Flash är nog den bästa av de tre enligt mej så, hey, låt oss kolla på den igen!!


 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0