Halloweenfest här på Korsnäbben!

Det var halloweenfest här i huset igår, säkert hundra pers som var med, alla var utklädda och dom som höll i festen hade pyntat jättefint överallt! Det var så sjukt skoj, att äntligen få träffa alla som bor i huset och så. Helt awesome människor ju! Och den där snyggingen på trean, trevlig var han också! ^^ Var sånt jäkla drag, skitbra musik också! Och sen blev det Kåren! Galet mycket folk där! Sista kårkvällen, det var ett jäkla drag, häxor o mördare o stjärngossar och cowboys dansade och röjde så det stod härliga till! Sen blev det ju såklart eftrefest här i bygget också, mat på MAX var ju givet!


Nej men vänta lite nu... WTF??? Har jag blivit blogg-rapad?? Hallucinerat? Drömt??

Hmm... Nej, nu vet jag! Jag var inte på någon fest igår! Detta måste vara någon annans lördagskväll, den är i vart fall inte min! Så måste det vara.


Det var halloweenfest här på bygget igår kväll. Över 100 gäster var attending enligt eventet på facebook. Folk överallt som klampade omkring, ringde på folks dörrar, spelade musik, skrattade och skrek... Ja, ni vet jargongen. Atti och jag satt förskrämda inne i min lägenhet och pluggade till våran tenta som vi har på tisdag (shiiiit redan på tisdag??? oooh noooo!!!). Vi var alltså mitt i festen utan att vara på den... Vet ni? Det var ett helt luciatåg som kom gående utanför min dörr!

Festen hade sina epicentrum i allmänna rummen på tvåan och på fyran, vilket innebar att det kändes som dom festade bakom min soffa... Hatar när alla festar och är fulla runt omkring en, känner mej så dum då. Och tycker att alla andra beter sej dumt... Kände oss som två kärringar, alternativt plugghästar... Vet inte riktigt vilket som är värst?

Ajja, huset står kvar idag, vilket är positivt. Har dock inte vågat mej utanför dörren idag på grund av risk att kliva rakt ut i en stor och stinkande spya.

Inga hål i väggen vad jag kunde se igår iallafall, dock nedsläckta korridorer, ett icke fungerande automatiskt brandlarm och nedrivna kablar från taket... Älska livet i stundentboende... Hmf.


Vi blev i alla fall skrämda i sann hallowenanda igår! Nere i Attis korridor möttes vi av mörka pölar av okänd substans. I mörkret var de iallafall misstänkt likt blod. BLOD??? OMG!!! Hade det skett ett mord? Skrikande sprang Atti och jag ut från korridoren och stannade darrande ute i trappen. Efter en stund tog vi mod till oss och lyste på golvet...



Ganska läskigt ändå... Visst? Okej, det var inga blodpölar. Men det kunde varit!

Så här dagen efter var det inte alls särskillt läskigt. Och hur skulle de andra klarat sej utan oss? Vi var de enda som hade vett nog att städa undan glassplittret...



Och en annan "masterpiece" - de söndriga kablarna:



Som sagt, älska livet i studentkorridor...

Eller, så illa är det inte, för det mesta trivs jag superbra här!




Dags att sova, godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0