The first cut is the deepest

Ja, det sägs ju vara så. Och heeey vad jag skar mej igår!!

Började med att Atti messade och frågade om jag försovit mej. Vilket jag hade. Så jag fick ju eld i baken om man säger så och skulle då såklart skynda mig! Och alla vet ju vad som händer när man skyndar sej! Och för er som inte vet; det tar längre tid än vad det gör om man tar det i normalt tempo, det är alltid något som börjar krångla alleldes förfärligt!

Jag for upp och in i duschen. I med shampo i håret och så skulle jag slita åt mej tvålen... En hastig rörelse för att nå den och så RIIIITSCH!!!

Jag blev av med min fingertopp på lillfingret!! Jag hade satt fast min rakhyvel i rören i duschen och den kom jag åt när jag skulle ta tvålen, så jag liksom hyvlade bort huden på fingertoppen.

Jag vill lova att det blödde!!! Det blödde något så infernaliskt, jag skojar inte när jag säger att jag blodade ner hela badrummet i min något panikartade jakt på plåster!

Där satt den! Sååå himla korkat av mej att sätta den där!!

Hur som helst, det enda jag hittade var ett par pyttesmå Hello Kitty-plåster vilket jag insåg inte skulle räcka så långt... Jag drog i alla fall dom så hårt jag kunde och sms:ade sen Micha och Atti som var på föreläsning (den som jag försovit mej till) och bad dom att hämta massa plåster från någon labbsal och komma bort med.

Och underbara vänner som dom är så kom dom ju så klart med både plåster och blodstoppar och allr vad dom hittat! <3

Det slutade aldrig att blöda så Micha ringde till sjukvårdsupplysningen och dom sa att man skulle gå till vårdcentralen och visa det eftersom det kanske behövde sys. Så sagt och gjort, Micha pratade med vårdcentralen och jag fick en tid.

Snälla Lina erbjöd sig att skjutsa men Micha och jag trotsade vädret och travade bort till Kvarnholmen! Tack snälla Michis för hjälpen och att du följde med!!

Läkaren sa att eftersom det var hud som skurits bort hade det bara blivit knöligt att försöka sy ihop det så jag fick gå till en sjuksköterska som la om ett tryckförband.

:(

Vidare till Apoteket och köpa värktabletter och duschvantar, sen till Coop för att köpa diskvantar (som sen visade sig ha för smala fingrar för att gå utanpå bandget).

Väl hemma igen hade jag missat en hel dags föreläsningar (sa ju att det tar längre tid om man skyndar sig haha) som jag tänkte ta igen men jag hade så ont och var så trött att jag drog igång en film att halvsova till. Proppade i mej en massa (nåja, två stycken var fjärde timme) Panodil och det kändes bättre men som sagt, något plugg orkade jag inte...

Var tillbaka till vårdcentralen idag för att få ett annat bandage, nu har det som väl är slutat blöda som besatt! Nu ska detta bandaget sitta tills söndag, sen ska det bytas och sitta ungefär lika länge till. Därefter kan jag använda någon slags specialplåster...

:D

Efter mitt vårdcentralsbesök gick jag och Micha på stan för att julhandla, blev 9 stycken påsar, bananas!! Visar imorgon!! Nu ska jag snart iväg till Lindsdal för att äta middag hos syrran som fyller år idag, hon nollar!! ^^

Återigen; tusen miljoner tack till Micha, Atti och Lina för att ni är såna underbara vänner som ställer upp i vått och torrt och i snö!! Vad skulle jag göra utan er??? Sorry att ni missade av föreläsningen... :/

Nu blir det en utmaning att diska, laga mat, städa, bädda, duscha och julpynta med en (och en halv) hand där den vänstra inte får komma i kontakt med något som helst vatten...





Kommentarer
Postat av: frida

Men fy, aj och hjälp! Fingrar blöder väl någonting oerhört jämfört med övriga kroppsdelar? &smärtan måste ha varit olidlig!



Jag skulle göra äppelpaj för några veckor sedan, och använde min allra vassaste kniv. Den liksom slant och sedan blev jag av med en bit av långfingret.



Hoppas att det läker fort!

2010-11-26 @ 09:18:07
URL: http://hellomiami.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0