Musikslaget om Kristianstad 2010

Hello folks!
Nu har jag lyst lite med min frånvaro igen.. Har varit hemma i Skåneland och hälsat på familjen, men också för att se min fina syster sjunga i Musikslaget om Kristianstad!



Minns när hon varit på audition till kören och ännu inte visste om hon kommit med. Sen kom beskedet, hon var med! Det var ett par månader sen nu... Hon har övat och övat med sin kör. Och givetvis så köpte vi biljetter till denna musikkväll på Yllan. I lördags gick det alltså av stapeln.

Det var jag, mamma och så syrrans kille Leif som gick dit tillsammans. Kan också nämna den fantastiska kön... Tror att vi köade upp emot en timme, över 45 minuter var det i alla fall. Väl inne severades buffé och fika (mums) innan det var dags för körerna att börja sjunga.



Patrik Ekwall var konfrencier. Är i normala fall inte så förtjust i honom men han får ändå godkänt!

Oj vad pyttiga de blev! Men, det ÄR faktiskt Patrik Ekwall som pratar med Magnus Persson, ta fram förstoringsglaset så ska ni få se! ;)

Sex körer var med i tävlingen, varje körledare hade en körledare, en "kändis" från Kristianstad ledde var sin kör. Varje körledare hade var sitt upptagningsområde (precis som riktiga Körslaget) och det var två teman - svenska och engelska.

Syrrans kör leddes av stå upparen Fredrik Ekdala. Minns när han uppträdde på vår inspark på gymnasiet, hysteriskt roligt! Upptagningsområdet för deras kör var på ett ungefär Vånga, Ekestad, Österslöv, Balsby, Broby... Ja, som sagt, på ett ungefär!

Kördeldaren Fredrik Ekdala och körens maskot (?) Gunnar!

De sjöng låtarna Helan går (tema svenskt) och Mama Loo (tema engelskt).

Andra körledare var
- Magnus Persson från Helene och gänget, även min gamla musiklärare sen högstadiet. De sjöng Vingar och Power to all our friends.
- Git Persson, någon schalgersångerska tror jag. De sjöng Vårat gäng och Silent lips.
- Emmalisa Norrhamn från C4-gymnasiet (tror jag) vars kör sjöng Hey soul sister och Varje gång jag ser dig.
- Love Melander, sångare i Krstianstadsbandet Artmade. Hans kör sjöng Hallelujah och En vän med en bil.
- Emil Sigfridsson, musikalartist. Hans "proffskör" sjöng Boheminan rapsody och Dancing Queen.

De som stod som segrare i Musikslaget om Kristianstad var Emil Sigfridssons kör, tvåa kom syrrans kör under ledning av Fredrik Ekdala - WOOOHOOOOO!!!, och tre kom Emmalisas kör.

Helan går! Syrran längst till vänster, första raden :)

Mama Loo! Syrran närmast i turkos :) Hippietema, I like! ^^

Som avslut framförde de tre placerade körerna Ugglas Kung i baren, då blev det drag!

Kung i baren!

TEAM EKDALA!!





Kommentarer
Postat av: Lina - Mitt liv med hästarna

SV: Tack! :) Hon var livrädd för vattenmattor när det åkte fram en tidigt på inhoppningen då instruktören valde det, och på ryggen är det svårt att komma över sånt då man lätt stör som ryttare, så har jobbat henne lite från marken och bara väntat ut henne. :)

2010-11-16 @ 18:35:34
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Lina - Mitt liv med hästarna

SV: Mitt första VG ju, och jag trodde knappt jag skulle få G! G är tillräckligt :D

2010-11-17 @ 23:23:11
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0