♥ Dag 3 – Mina föräldrar.

Ja, detta med Dag 1, Dag 2 och Dag 3... Det har ju inte funkat så där över sig bra... Kanske ska börja kalla det Del 1, Del 2 och så vidare? Då är det ju inget som sätter någon tidsbegränsning på det hela... Ja, Del får det nog bli... Och så ett nytt namn på kategorin... Men det kirrar vi!

Hur som helst, den här gången ska det handla om mina föräldrar! Och vad i all världen vill ni veta om dom? Och vad i all världen kan jag skriva om dom utan att hänga ut dom för mycket??



Min mamma heter Lisbeth. Hon är 63 år. Född i Skåne, bor i Skåne. Hon har mig tillsammans med min pappa, sen har hon två döttrar till från ett tidigare äktenskap. Hon är enda barnet, jag har alltså inga mostrar.

Min mamma har ett väldigt stort hjärta, hon är hjälpsam och vill vara alla till lags. Hon lagar jättegod mat! Hon är tjatig, precis som mammor är... Hon kan skoja! Hon tycker om musik och att se på film. Hon älskar änglar! Hon är också tokig med att köpa små söta gammeldags pryttlar att sätta överallt i sin lägenhet! Hon tycker väldigt mycket om djur! Hon tillbringade en stor del av sin barndom på sin mormors bondgård, hon har haft fem stycken egna hundar, Chili är den femte i raden. Hon var också väldigt fäst vid mina hästar även fast hon inte red dom något själv så tyckte hon om att pyssla med dom.

Min mamma slutade arbeta 1994 på gund av sin värk, hon har mycket artros plus att hon kämpat med fibromyalgi i många år. Dock har hon nästan som ett arbete nu ändå för hon har så mycket bekymmer med min mormor som är krasslig och bor på äldreboende. Hon är inte riktigt adekvat längre och mamma tycker det är väldigt jobbigt. Min morfar gick bort 1986.

Mamma har haft barn hemma sen 1970 och ända fram till 2009 när jag flyttade hemifrån, det måste vara ett ganska stort steg men tror ändå att hon tycker det är rätt skönt att kunna få göra lite som hon vill numera! ^^



Min pappa heter Per. Han är 65 år. Han är också helt igenom skånsk precis som min mamma. Min pappa har en syster som heter Louise, alltså min snälla faster! Hon har dock inga barn vilket förklarar min totala avsaknad av kusiner... Mina farföräldrar är tyvärr bortgångna båda två, min farfar dog när jag var 3 år, och farmor när jag var 19 år...

Pappa är jurist och arbetar inom Skatteverket. På sin fritid är han mycket ute i sommarstugan och fixar. Han är också väldigt intresserad av aktier och sådant som jag inte begriper! Pappa har också ridit lite grann... Det tycker han nog är ganska kul, men tyvärr blev det inte att han red så mycket på mina hästar vilket han ångrar lite nu att han inte tog sig bättre tid med...





Mina föräldrar har aldrig levt tillsammans och jag har alltid bott med min mamma, men har ändå träffat min pappa regelbundet och vi har bra kontakt.



Ja, det var lite om päronen mina. Vet inte mer vad jag ska säga om dom riktigt. Jag skulle ju såklart kunna skriva i all oändlighet men som sagt, jag vill ju inte "hänga ut" dom för mycket!

Imorgon kommer i alla fall vovven hit för att fira Malin, ska bli mysigt! Egentligen skulle Malins pappa och hans sambo, och så vår andra syster, Ellen och Leif också kommit upp men nu när det är snö så var det plötsligt ingen som ville ut och köra längre... :(





Kommentarer
Postat av: Lina - Mitt liv med hästarna

SV: Tack! Och detsamma på måndag. :)

2010-12-02 @ 17:43:40
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0