På Skånevisit.

Hoj!

Nu är jag tillbaka i Kalmar igen! Kom med bussen klockan 11 idag, åkte från Kstad redan klockan 8 imorse. Som ni nog förstår var jag tvungen att vakna alldeles för tidigt idag... Tror det blir en tupplur innan jag sätter mig med biologiboken, kommer somna i den annars.



Som vanligt sov Chili i min säng, underbara hund! <3

Åkte hem redan i onsdags med Malin & Co, men ändå känns det som jag nyss åkte, altrnativt att jag aldrig vatt iväg. Här är sig allt likt förutom att det är lite mer grönt på träden sen jag for. Och väggen är trasig igen, samma ställe som sist. Vad är det för nötter som bor/vistas i denna arma byggnad??



Den omtalade Väggen förra gången nån slagit sönder den. Nu är den alltså sönder igen.

Har hur som haver haft trevliga dagar nere i Skåne.
I tordags blev det plugg och sen fika med mamma och syster. I fredags hälsade vi på mormor och sen kom pappa och hälsade på en stund på kvällen. När vi var hos mormor kom en av personalen och lämnade en del papper som skulle fyllas i, det var en så kallad levnadsberättelse om mormors liv. Så den tog jag mig an med liv och lust, älskar att höra saker från förr i tiden, när jag var liten brukade både mormor och farmor berätta hur det var när de var små och vad de gjorde och hur det var i skolan och så. Mormor kom ihåg det allra mesta, hon vet exakt var och när hon konfirmerade sig och gifte sig, och var hon arbetat. Men lite sorgligt är det allt att hon knappt verkar minnas morfar, inte ens hans namn...



Jag och min älskade lilla mormor! <3 Visst är hon söt? :)



Papi och Chili

I lördags blev det mera plugg och på kvällen följde jag med Erika hem till hennes polare Ulrika som ordnade en liten tjejmiddag, det var himla trevligt! Tack Ulrika för en kul kväll!



Me and Erika, hey vad roliga vi ser ut ^^



Kvällens värdinna Ulrika och så Erika, Ika gånger 2 helt enkelt :P

Igår gjorde jag i princip inte ett skit, jag bara latade mig. Och nu är jag tillbaka här i min lilla lya och har tentaångest, den har slagit till med full kraft nu... Ett bra besked fick jag i onsdags i alla fall, mikrobiologin är godkänd!

Hoppas ni haft en go' helg! Nu är det måndag igen, då tar vi nya tag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0