Baloubet du Rouet

God morgon allihopa!
Vad gör jag uppe? Har varit uppe en stund nu... Börjar ju inte skolan förrän om två timmar cirka, vilket innebär att det var ÖVER två timmar till skolan när jag steg upp, vad tänkte jag?

Idag blir det galenik för hela slanten, hell yeah! Emulsioner, salvor, krämer, suppositorer, vagitorer... You name it. Man är väl blivande farmaceut! ^^

Härliga vår! Kliar lite på mig efter solbadandet igår. Men det var det värt! Nu längtar jag till sommaren!

Och på tal om sommar. Hittade ett klipp på Facebook faktiskt (asså det är från Youtube men jag hittade det på fejjan). Från Falsterbo Horse Show 1998, det är ju typ längesen! Jag tror jag besökte tävlingen första gången 2001 eller 2002, sedan dess har det blivit var enda sommar! You just gotta love it!



Nelson Pessoa och Baloubet du Rouet!

Detta var alltså 1998, 12 år sen. Nelson var 62, det innebär att han är 74 nu, undrar om han fortfarande rider? Eller kanske han håler sig på marken nu mer... Och pållen, pensionerad antagligen.
När jag besökte Falsterbo första gången var det Rodrigo som red Baloubet. Och alla tjejer SKREK och var alldeles till sig, hysteriska! Han var ju såååå snygg! Tyckte alla andra i alla fall. Jag skrek inte, jag hade ju mina egna hästkillar ^^

Vad jag vill ha sagt med detta är, HEY vad tiden går! Men Falsterbo är fortfarande bäst! Och Baloubet också. Man kanske kan kalla honom för min tids Milton? Men, Rodrigo då? Vad hände med honom? Gick kan helt upp i att vara familjefar? Eller hittade han ingen häst som var kapabel till att ta Baloubets plats? Är ju inte så uppdaterad inom hästvärlden längre känner jag... :(
Men, Falsterbo blir det i alla fall till sommaren, bästa bästa ^^


Nu ska jag tänka om; skola, inte häst.

Ska jag äta gröt till fruskost? Och vad ska man ha på sig? De eviga frågorna.
Ajja, ha en bra dag fellas!
Måndag, en ny vecka ligger framför en. Nu tag vi nya tag, hej o hå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0