8 mars - en milstolpe

Idag är det den 8 mars 2010. Det innebär att det är internationella kvinnodagen (precis som alla andra åttonde mars). Men, det är också exakt 8 år sen jag fick min första egna häst! En milstolpe i mitt liv kan man väl säga.

Det var D-ponnyn Red Robin. Jag minns fortfarande dagen vi var och tittade på honom nere vid Sjöbotrakten. Jag var 14 år och den var den bästa dagen hittills i mitt liv då.

Fux med bläs, 19 år gammal och elitponny i dressyr, en perfekt läromästere för mig. Så han fick flytta in i min tränares stall, jag var så lycklig!



Älskade häst! <3 Hoppas du har det underbart på Trapalandas evigt gröna ängar!

Gud vad roligt jag hade med den hästen! Lärde mig massor och började tävla. Vi åkte med Tina och hennes ponny Choumaker (mer känd dom Macke) på lite tävlingar runt om i Skåne. Robin hade verkligen ett hjärta av guld!

5 år hade vi tillsammans innan han gick bort 31 oktober 2007.



/Johanna with love


Kommentarer
Postat av: simone

så otroligt vacker häst, vad heter han/hon? :)

2010-03-09 @ 09:56:57
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0