23 juni 2010

Idag:

* Jag har fortsatt mitt sökande efter mina Londoninköpta leggings (my love) utan resultat. Jag vet att materia inte kan försvinna utan endast omvandlas mellan olika former, men jag börjar tvivla på detta påstående.

* Syster yster var här innan för att förbereda lite häften med snapsvisor inför en jobbfest. Hjälpte henne att bära bort alla saker till en av hennes kompisars bil. Kompisen hade en cider i näven och rökte på en cigg... Festlukt. Jag blev otroligt sugen på att gå ut och skaka lite rooompa och att det var lill-lördag hjälpte ju inte. Men här sitter jag alltså nu i min pyjamas.

* Jag var ute med Chili innan. Hon bestämde sig för att bajsa långt nere på en brant borta vid motorbåtsklubben. Jag tänkte att eftersom det är ett antal snobbiga typer som vistas där var det bäst att plocka upp bajset (trots dess olyckliga placering). Jag började min klättring nedför och precis som jag sträckte ner handen för att omsluta påsen kring det så ryckte Chili lite i kopplet och jag tappade balansen. Näven rätt i bajset! Lätt äcklad reste jag mig upp. En man cyklade förbi och sa "hej hej". Jag svarade hej tillbaka och vinkade lite fånigt med min bajsinkletade hand. Fräscht Johanna. Nu är dock denna "peeling" avlägsnad så no worries.

* Att Maxi inte säljer några passionsfrukter går över mitt förstånd. Ge mig!

* Hur trött får man lov att vara? Jag sov till vid elvasnåret. Steg upp och kökade frulle och pillade sen med diverse saker. Somnade sen igen vid ett och vaknade vid halv tre. Har dock hållit mig vaken sen dess.

* Vädret idag har varit förfärligt! Mulet med så äckligt varmt och kvavt så man svettades av att sitta still. En typisk dag då hästarna är svettiga redan när man hämtar dem i hagen. Det blev dock bättre framåt kväll. Hade en riktigt angenäm promenad i den vackra solnedgången nu ikväll. Bortsett från bajsincidenten då alltså.

Nu har ni fått veta allt om min fantastiska dag. Nu ska denna glamourprinsessan ta och gå och lägga sig. Imorgon ska det midsommarstökas!





Peace!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0