PANIK!!!!

Shit pommes!

Idag skrämde jag mej själv riktigt ordentligt!!

Var ju som sagt på Maxi med Atti. Hade min ryggsäck (geek) med mej som vanligt när jag ska handla och så min bruna handväska med mobil och plånbok (dom vågar jag absolut inte ha i ryggsäcken). Gick inne på Maxi och plockade ihop varorna i frid och fröjd och sen blev det dags att betala och sean att packa ner varorna i ryggsäcken. Inget konstigt med det, prcis som vanligt ju.

Väl hemma igen stod Atti och jag och snackade nere vid postlådorna (också som vanligt ju hehe). Verkar som att vi har fått en nyinflyttad i vår trapp... ;)

Väl uppe i min lägenhet så packade jag upp varorna och tänkte sen att jag skulle ta en power nap för jag kände mej sömnig. Ovanligt lixom. Så skulle ta min mobil och sätta ett larm på 30 minuter så att jag inte skulle sova hela kvällen.

Men, vart var mobilen? Jo, just det, i bruna handväskan! Men, vart var den då? Ingenstans!! Letade till och med i badrummet! Borta. Ingen väska. Jag kan bara tala om att vid det här laget så hade jag gaaaanska hög puls!

Skrev till Atti på msn och frågade om jag hade haft min handväska med från Maxi. Nej, sa hon, du hade väl bara rygsäcken?

PANIK!! Väskan med min plånbok och min lilla skyddsling (min älskade iPhone) var kvar på Maxi!!

Då blev det fart på oss! Vi stegade bort till Maxi igen och frågade i kassan om dom fått in en väska. Ja, den var i informationen. Nu bankade hjärtat hårt vill jag lova. Och i informationen, där fanns min väska med plånbok och iPhone kvar!! Tack och lov!

Det finns visst snälla underbara ärliga människor också! Tack snälla Atti för att du följde med mej tillbaka till Maxi!

Och jag ångrar så nu att jag inte frågade tjejen i informationen om dom hade namnet på den som lämnat in väskan. Skulle så himla gärna vilja tacka den! Tack snälla!!

Vilken panik jag fick! Men denna gången hade jag tur! Måste börja ha lite koll alltså.

Nej, nu väntar biokemiboken på mej, VILL INTE!!

/Johanna with love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0