Nyår 2009/2010

God kväll allihop! Hur har ni det? Jag har precis tittat på film med mammi, man får passa på, snart åker jag tillbaka till Kalmar, tiden går alldeles för fort! Vi tittade på The Accidental Husband, med Colin Firth (som brukar vara bra men som inte riktigt kom till sin rätt i denna filmen) och på det hela taget är den väl okej, varken mer eller mindre.

Så här "dagen efter" är det ju alltid gott med chips och annat onyttigt... Och fast att jag inte var det minsta bakis idag (bra gjort av mej va?) så krängde jag både chips och choklad, inte lika bra gjort av mej kanske... Men det första jag ska göra när jag väl är tillbaka i Kalmar, det är att köpa kort på Friskis och Svettis, det dämpar mitt dåliga samvete något.

Men hur som helst så fick detta mej att tänka på att jag ju inte berättat om mitt nyårsfirande än! Så här kommer det i både ord och bild!

Kvällen började cirka halv fem hemma hos mej. Hanna, Stina och Linda kom hit och vi pratade lite och skålade för en lyckad nyårsfest med min julklapps-Limoncello! Strax efter fem så begav vi oss till andra änden av stan hem till Erika där det fanns ytterligare glada människor. Där blev det snacks och fördrink innan vi (sprang!) till bussen mot Österäng.

Festen var på Björkvallen ute på Egna hem och det var tre tjejer som Erika känner som höll i festen. Så man kan säga att det var Erika som bjöd dit oss, Tack Erika för en underbart rolig kväll!!

Vi var ungefär 70 pers på festen och det var dukat med tre långbord och det var bordsplacering (!), spännande! Fast av en slump så hamnade jag ändå vid Erika och Linda, men resten blev nya trevliga bekantskaper!

Det var trerätters middag från Köttessen och på menyn stod
* Förrätt: kycklingtoast på en bädd av sallad och cocktailtomater (de sistnämnda hade dock rymt från samtligas tallrikar...)
* Huvudrätt: smördegsinbakad fläskfilé fylld med svamp och ädelost som serverades med potatisgratäng, aioli och grönsallad
* Efterrätt: Hallontoppad kladdkaka med vaniljglass

Kolosalt gott och jag blev så mätt att jag oroade mej för att klänningen skulle spricka...

Under middagen så hade vi en massa snapsvisor att sjunga, "Knäppgöken" samt en kluring... Man fick ett antal svenska städer vars namn var direktöversatta till engelska. Så skulle man komma på vilken stad det var, till exempel

* livelongtime = Borlänge
* crowd = Skara
* smallpants = Trosa
* heresneezedduck = Härnösand

Redigt kul och bra sätt att få igång samtal mellan okända människor!

Efter middagen blev det tävling borden emellan. Grenen vi tävlade i var Körslaget! Varje lag skulle sjunga en glad låt och en kärlekslåt och vi hade hela (?) fem minuter på oss att förbereda. Vår glada låt blev Bumbibjörnarna och kärlekslåten valde vi It must have been love. Fast alla sjöng för kung och fosterland så var det Team Mitten som vann om jag inte minns helt tokigt.

Efter maten tyckte vi att det var dags för dans och för att slå två flugor i en smäll (det passade ju till sammanhanget också) så önskade vi I got a feeling (that tonight's gonna be a good night) med Black Eyed Peas. Jäklar vad det fick igång folk! Sen dansade vi fram till tolvslaget!

Vid lite innan tolv var det dags att korka upp champagnen, bylta på sej jackor och mössor och gå ut i iskylan. Det skålades och kramades så det stod härliga till, tur var nog det annars hade vi nog frusit fast allihop!

Var inte kvar på festen till så jättesent, jag blev kalastrött (och har ju faktiskt en tenta att tänka på, tradigt med sant) så det blev nog den tidigaste nyårsfesten för mej. Men varför förstöra en sjukt härlig kväll genom att bli hängig?

Här kommer lite pics!



Stina, Hanna, jag och Linda                                             Jag och ett vin jag verkligen kan rekommendera!



Linda och Erika                                                                      Jag och min bordsgranne ärkeängeln Gabriel




Roligaste kortet! Är jag i onåd??                                                                 Både Hanna och jag fick napp...



Körslaget                                                                                     Firade 25 år OCH nyår!



SKÅL OCH GOTT NYTT ÅR!!!



/Johanna with love


PS. Bildtexterna hamnade lite tokigt, sorry.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0