Inte ens mina kylskåpsmagneter tror på mig...

Hujedamej. Bra ord det där...

Ingen bra dag idag heller. Skola från 9-17 cirka. Bara en massa genomgångar av extentor och liknande. Min tentaångest blir inte precis mindre av det. Usch. Hur ska det gå?

Imorgon ska jag plugga med Atti och Micha, kanske blir det att glas vin också eller två. Kommer i alla fall bli en lång, och förhoppningsvis, lärorik dag...

Jag skulle vilja påpeka en sak. Jag kan inte hjälpa att jag är korkad. Okej? Kan ni inte leva med det, synd för er.

Hämtade ut tre labbrapporter idag. Två returer, varav en redan varit inne på retur en gång.
Fick kommentarer som "så länge du studerar, eller jobbar med, kemi så är detta den viktigaste formeln som du måste kunna utan och innan" och "Är myrsyra en aldehyd menar du? Trodde det var en karboxylsyra..."

Jag skulle då bara vilja säga till M att som labbhandledare måste man veta hur en pH-meter fungerar. Och till L, det vet jag också. Men IR-spektrat visade att det var en aldehyd. Okeeeej?

Sen så blev jag så "upprörd" över E's plötsliga förhållande att jag slängde diskhandduken på kylskåpet och tänkte att jag kommer aaaaaldrig att hitta nån vettig kille. Moget, jag vet. Men i alla fall så trillade en kylskåpsmagnet ner med texten "kanske" på. Känns ju upplyftande, precis vad jag ville höra.

Blev äcklig lunch också. Eller ätbar. Men inte som jag tänkt mej. Hade glömt att lägga korven på upptining i kylen så den var stockfrusen så fick bli utan den. Dumma.

Nu har jag i alla fall ätit den jäkla korven. Sitter nu och väntar på att klockan ska bli lite mer så jag ska bege mej ner till Atti och kolla på Let's dance. Sicka pensionärer vi blivit! Men har man tenta på måndag så har man.

God helg!

/Johanna with love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0