I'm a labbråtta, yes I am

Har äntligen tagit upp sista maskinen tvätt! Störigt att tvätta till kl 23. Vid nio tio-tiden är jag jättetrött men vet att jag måste vara vaken till 23 så dricker te. Och sen när klockan passerat 23 så är jag tokpigg!!

Skönt att inte troslådan gapar tom längre i alla fall, har rena underkläder till imorgon, tjoohoo! Asså, jag brukar ha det för er som trodde annat...

Denna dagen har mest kretsat kring en sak. Skrev om det i förra inlägget, cirka en halv rad. Nu är den saken slutdiskuterad. For now åtminstone. Gotta figure somthin' out...

Hade föreläsning om lipidmetabolism i morse. Hur många olika metabolismer finns det?? Egentligen?? Jag blir tokig, hur ska vi kunna lära oss allt det där?? Sinnes...

Hem på lunchen och fick ett miserabelt besked. Blev inte så mycket ätit... Resultatet var ingen boost för mitt självförtroende.. Så tänkte boosta mitt immunförsvar istället med lite C-vitamin (lunchen bestod av apelsin och banan) för att mota bort förkylningen.

Tillbaka till skolan igen för del II av evighetslabben. Gick bra idag, var roligt! Men jäklar, efter andra centrifugeringen, pelleten var MINIMAL!! Shit vad rädd jag var att jag skulle suga upp den med supernatanten, den syntes ju inte! Tänk att komma tillbaka i mars (japp, ni läste rätt, nästa steg är i mars...) och så har man inget DNA i provet. Jippi liksom. Snälla Johanna, mörda mej inte då..!!

Efter labben var det dags för mej och Johanna och Jane att skriva labbrapporten till mikrobiologin (det med tummen och näsan ni vet). Mitt liv ÄR en God damn labbrapport!! Satt till kvart i sju, klockan sju började min tvättid. Stress, stress, stress. Precis som alla andra dagar...

Tvättat tills nyss. Inte gjort nåt vettigt mellan maskinerna. Hängde hos Atti ett tag, det var trevlans!
Jag som skulle plugga! Är less på allt vad skolan heter just i dag... Hmf.

Tenta om en vecka igen. Snälla skola, låt mej vara!!



Ett värmeblock och en centrifug. Så spännande liv jag lever...
Fast var kul när vi satte centrifugen i kylskåpet, hade inget kylrum!! XD



På golvet under min labbänk...
Hade rast mitt i labben när proven centrifugerades i kylen (hihi) så gick ner och köpte Coca Cola.
Hann inte dricka upp hela innan labben fortsatte. Och man får ju inte dricka på labb...
Så jag satte helt sonika en skyddshandske på den och placerade den på golvet.
Genialt tycker jag, då kontamineras (you gotta love that word) den ju inte!
Pörfa!

/Johanna with love

Hana, jag är med dej i tanken på torsdag! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0