Far across the distance and spaces between us

Idag har jag varit så otrolit trött! Tänkte gått upp vid åtta för att hinna tentaplugga ett par timmar innan mamma och jag gick ner på stan. Men när väckningssignalen på mobilen ringde så var jag så trött att jag inte kunde öppna ögonen så låg kvar till klockan blev tio. Det bådar inte gott det här med tankte på att tentan är om åtta (!) dagar och jag bara är trött jämt. Någon som har något bra tips på hur man blir piggare?

Sen var mamma och jag som sagt på stan. Letade efter en kedja till ett hänge ho fått av mej i julklapp och vi hittade en jättebra! Det blev fika också, på Brödboden faktiskt. Och så en massa fönstershopping, har inte råd med annat efter en dyr jul! Hittade så fräcka kryddor på The Spice Tree. Det var typ som färdiga kryddblandningar, det fanns för köttfärssås, köttgryta, fiskrätter och till en massa andra maträtter. Tror jag ska köpa ett par sådana, de kostade 49 :- /st, perfekt för sådana som jag som inte är så värst begåvade i köket. Då kan jag sluta oroa mig för kryddningen i alla fall!

Nu i eftermiddag/kväll har jag umgåtts med Hanna G, evigheter sen vi sågs sist, var nog när vi var på beachen i somras... Men 35 mil är 35 mil, man kan inte ses varje dag då...

Det blev så klart en massa catching up och även prat om en massa gamla minnen. Och det finns det en hel dej vill jag lova!

Måste se till att kunna åka upp och hälsa på henne snart! Hon har ju sambo med nu, sen ett halvår tillbaka ungefär. Låter som värsta mysiga! Vågar man hälsa på dom egentligen? Två civilingenjörstudenter och så jag... Snacka om intelektuell klyfta!

Hoppas hon kan komma ner till mej också, till Kalmar alltså. För verkar inte som att hon tänker tillbringa sommaren här nere i Krischan, ingen är ledsnare åt det än jag! Men kärleken, den kärleken...

Hanna, jag saknar våra tokiga upptåg... Här är vi på Hesslebaren! <3


Nu tror jag det blir nattsmörgås och en halvtimmes filmtitt cirka. Sent, jag vet. Men jag åker ju snart, man får passa på!

Lite mer pepp på att åka tillbaka till Kalmar blev jag efter att ha pratat med Atti på sms och msn idag. Jäklar vad roligt vi ska ha! Och vad nyttiga vi ska vara! Snygga ska vi bli inför BEACH 2010!! Here we come!


/Johanna with love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0