Morgonstund

God morgon på er alla! :)

Vad konstigt ljus det är ute... Typ... rosa? Hela himlen är rosablå, är det inte då man säger att det ska bli storm? Eller kallt... Fast, kallt är det ju redan? Nog om det!

Morgonstund har guld i mun heter det ju. Och så sant det är! Idag så börjar vi skolan klockan 9, men ändå så masade jag mej upp redan klockan halv sju.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg, eller snarade visade, så har ju mitt dörrhandtag gått sönder och vaktmästaren skulle komma senast idag för att laga det. Och, dom börjar ju jobba redan klockan sju på morgonen så jag fann det säkrast att vara uppe och påklädd vid den tiden, man vet aldrig vem som stövlar in.

Till saken hör ju dock att klockan nu är halv nio och ingen har stövlat in än. Men det kunde ju inte jag veta!

Har dock verkligen tagit vara på denna morgon! Klädde mej och sminkade mej i lung och ro till Rix Morronzoo, gjorde bamsefrukost med yoggi, mackor och ProViva (kan inte leva utan!!) och tog sen en kopp te också.

Satt i soffan med filt och min julstjärna tänd och såg långsamt hur det ljusnade utanför mitt fönster. Passade också på att se gårdagens avsnitt av Bonde söker fru. Det närmar sej ju slutet för denna säsongen och man kan ju säga att programmet har tagit en minst sagt oväntad vändning!

Om 2 minuter ska jag möta Atti där nere, vi ska ha följe till skolan. Låter som vi har jättelångt till skolan! Två föreläsningar idag - en nu på morgonen som jag inte vet vad den ska handla om, sen en i eftermiddag om artikelgranskning och hur man ska tolka olika studier och statistiska samband och statistisk relevans och allt vad det heter, kan det bli tråkigare???

Sen i eftermiddag kommer Sebbe med bussen, då kommer det bli liv i luckan här i min lilla lägenhet! Snart, snart "jullov" - härda ut...

Ha en underbar dag nu, halka inte och använda mössa och vantar! ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0