A day of wrong moves

Medan Sveriges befolkning igår firade fettisdagen med att äta semla så hade jag min egen lilla dag, nämligen klanttisdagen!
 
På förmiddagen så var jag ute på promenad i blötsnöyran och passade på att handla ett par saker till mamma när jag ändå var ute. Väl inne i affären plockade jag ihop det jag (hon) skulle ha och ställde mig sedan i kö. När det väl blev min tur att betala så halar jag fram betalkortet ur jackfickan. På nån väldigt konstig vänster så lyckades jag BRYTA mitt VISA-kort. Eh oj. Ja. Efter diverse trixande så lyckades jag betala (!!!) med det innan det föll helt i bitar.
 
På kvällen så pratade jag i telefon via headset. Jag hade telefonen i bakfickan på mina jeans samtidigt som jag böjde mig ner för att koppla in internetsladden till datorn. HUPP så ramlade telefonen ur fickan och landade på den lite stelare delen av hörlurssladden som sitter fast i metallpluggen som man sticker in i hörlursuttaget (veeet, jag är sämst på att förklara) så att den bröts av!! Typ halva metalldelen av pluggen satt kvar inne i telefonen och jag kunde således varken prata i telefon eller lyssna på musik. Hmf.
 
Så dagens göromål blev att städa upp efter gårdagens missöden. Kuskade iväg till 3Butiken här i stan. De pillade en stund men sa sedan att de inte hade några tillräckligt små verktyg, men att de ändå tyckte att det var onödigt dyrt och komplicerat att skicka iväg telefonen på reparation (det var ju trots allt inget fel på själva telefonen) och att de tyckte jag skulle prova att fråga i en guldsmedsaffär eftersom de använder små verktyg när de tillverkar smycken.
 
Sagt och gjort. Andra stället jag besökte kunde hjälpa mig. Flera stycken i personalen engagerade sig i min mobil och efter en stund så hade de lyckats att dra ut hörlursstumpen! Oh happy day! Mina hjältar!! Den där guldsmed Björn Nilsson kan minsann numer även titulera sig som mobilreparartör, hoppas han lägger till det på CV:t!
 
Därefter till banken. "Jag har råkat bryta mitt kort" säger jag till...till...ja vad heter det? Bankmänniskan jag fick prata med. Bankir? Expedit? Ah i alla fall. "Jo, jag ser det" sa hon. Stating the obvious. Hon var hur som helst supertrevlig och jag tror jag pratade med henne i 40 minuter! Hänger på banken gör jag om dagarna, vad gör ni? Fick i alla fall lite kontanter uttagna och ett nytt kort beställt.
 
För att göra en kort historia lång.
 
Ajja, alla har vi väl våra sådana dagar? Days of wrong moves...
 
Den här låten är "dedikeret till en jeg ved har haft en lorte dag";
A day of wrong moves - D-A-D
 
Yeah I wake up, beaten, wrapped around the TV. Strange, I was in bed when I slept.
And the toothpaste's weird, 'coz when I try to talk, I blow a bubble instead.
I got one shoe on and the other one's gone, and my head's in a box full of bread.
Yeah I know I've been tricked, and I hate to admit, I should've stayed in bed.
But I'll grit my teeth and take it, 'coz it's a day of wrong moves.
I just know I've been chosen, to a day of wrong moves.
On a day of wrong moves a bad morning has broken, to a day of wrong moves...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0