Saade will be popular - ESC 2011

Ikväll har jag kollat på Eurovision Song Contest. Nej, jag vet, det är inte slut än. Men efter Tysklands låt, kan den ha varit nummer 16? 17? ja, nåt sånt i alla fall, då pallade jag inte mer.

Att jag kollat över huvud taget förvånar mig ganska mycket, det säger en del om hur tråkig min kväll varit...

Jag har pluggat Struktur-Aktivitetssamband (SAR) hela dagen så vid nio, lagom till att ESC började, så pallade jag inte plugga mer. Drog igång spektaklet medan jag gjorde kvällsmat och käkade. Men som sagt, efter ett tag pallade jag verkligen inte ESV heller mer...

Så sjukt kassa låtar, som vanligt. Detta med schager är inte min kopp te alls. Om man nu ens kan kalla de deltagande låtarna för schlager? Känns som att den musikstilen knappt existerar längre..?

Hur som helst. Inget av bidragen var väl i min musiksmak, men jag måste ändå säga att jämfört med de andra ländernas låtar så är Saade's Popular faktiskt jävligt bra!! Danmark och Irland får väl också godkänt ;)

Jag hoppas att

Saade will be popular!


Håller en tumme eller två för en bra placering för Sverige ikväll och ett litet lillfinger för Danmark (jag har hört att man ska hejja på sina grannar) och går och lägger mig. Godnatt!


Bildkälla

johannawithlove hoppas att Saade will be Popular ute i Europa ikväll.






Kommentarer
Postat av: Lina - Team Hippoteket

Jag tittade faktiskt på allt mer eller mindre! Förvånad

2011-05-15 @ 11:30:23
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0