De röda bussarnas land - dag 3 London calling! del II



Åt lunch på den mysigaste puben av dem alla; The Churchill Arms heter den. Ligger i Notting Hill och rekommenderas varmt!!

Hittade inte  "to the ladies", inte så konstigt kanske? ;)
När jag gick runt och letade som kom det fram en snäll gammal man som jobbade på puben och sa "Hello dear, are you lost?" Haha, syntes det så väl?



Väldigt speciell stil på inredningen, väldigt blommig design ^^

Blev helt kär i detta stället, jag ska helt klart besäka det igen! Till och med toaletterna var fyllda med blommor!

Of course så blev det fish 'n' chips for lunch! Jag gillar't! Och killen som jobbade i baren när jag beställde min Coke skulle tvunget trolla fram mynt bakom mitt öra. Det slutade med att alla mynten flög över rummet! XD
Svenskar kan verkligen vara fruktansvärt stela! Martin påstår att han flörtade, det finns enligt honom inga snygga tjejer i England. Jag vet inte riktigt om jag köper hans resonemang om jag ska vara ärlig! ;)

Sen vart vi till Portbello Road, alltid velat dit sen jag såg Notting Hill på bio första gången för typ hundra år sen!

Me @ Portobello Road ^^

Jag är fast, hit ska jag igen! Äntligen har jag hittat mitt smultronställe!


Portobello Road


Känns denna resebokhandel igen från Notting Hill (filmen) månne? :P



Lämnade Notting Hill och for vidare till Harrods - vi var där!

Det obligatoriska fotot med en engelsk telefonkiosk!

Picadilly Circus och en röd buss! <3 Johanna har hittat hem!

Chinatown! ^^

Önskar så att jag var där igen... En natt drömde jag att vi åkte tillbaka. Jag trodde att jag skulle vakna upp i vårt hotellrum. Vad besviken man blev då av att öpnna ögonen och titta sig kring i sin lilla lägenhet, den som jag annars gillar så mycket...

Imorgon kommer vår sista dag då vi gjorde Brighton osäkert!

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0