En ovanlig måndag

Oj, nu vart det sent igen!

Ursäkta att det kom en massa inlägg nu på en gång! Dom har legat på lut men har inte riktigt haft tid innan... Men nu så!

Hur har er dag varit?
Min har inte riktigt varit som tänkt men den har varit jättebra!

Började med gruppövning i morse i biokemi. Var inte på topp då, jätteont i halsen. Håller på att bli förkyld igen! Och dessutom lite ont i hjärtat, saknar min E...
Så jag gick ifrån lite tidigare, tillsammans med Lina. Vi drog hem till hennes plejs och snackade och kelade med hennes söta vovve. Och då drack vi det obligatoriska teet och Lina lagade jättegod lunch åt oss med lax, mums! Tack Lina! :)

Hennes roomie Erica (som är farmaceuttvåa) och hennes klassis satt och skrev labbrapport. Jösses, fattade knappt ett ord av vad dom pratade om. Och den labben ska jag själv göra om ett år, Mamma Mia! Handlade om cancer om jag inte missförtod Lina, intressant i alla fall. Fast, intressant har en tendens att vara svårt, dålig kombo...

Efter lunchen hängde jag med Lina och hennes Ville på hundsim. Eller rättare sagt vattenträning! På Läckeby Djursjukhus, jättefin klinik! Roligt att vara med och se hur det går till. Men det högg lite också, går ju fortfarande i veterinärdrömmar...

Eftersom Lina lånade bil idag så passade vi även på att handla, LYX att handla med bil måste jag säga! Så nu har jag en välfylld kyl, hääärligt! Tack för skjutsen Linis!

Lina skulle handla elrör (eller VP-rör som vi fick lära oss att det hette) för att ha som cavaletti åt Ville som ett steg i hans rehabilitering. Så fanns dom bara i 2-meterslängder så hon fick såga av dom på mitten, det fanns såg att låna på Coops byggavdelning. Inte varje dag man använder en fogsvans när man är i mataffären!

Sen bar det av hemåt och jag hamnade vi datorn som vanligt. Lagade mat, lite av det mamma skickade med mej när jag var hemmai helgen. Alltid lika gott med mammas mat, är ju inte lika bortskämd med det nu som man var innan om man säger så... Det blev pommes med kyckling i grön curry-sås, yummie! ^^

Efter maten så blev det hundprommis med Lina och Atti. Vi gick ner mot slottet och runt på området och i parken där. Så vackert med slottet i mörker, är så fint upplyst! Och snön också, blir extra effektfullt då! Gick över ett snötäckt fält, gud så sugen jag blev på att spränga fram i full galopp! Är så ridsugen, har abstinens! Så här långt riduppehåll har jag aldrig haft innan... :(

Väl tillbaka inne i värmen träffades Micha och jag och Atti nere hos Atti för att förbereda labben till imorgon. Är steg 2 i fyradagarslabben som står på schemat. Det är hur många steg som helst, och svårt verkar det komma att bli! Hoppas att det går vägen... Blev också lite titt på Paradise Hotel och Scrubs. Och jag åt en HEL påse godis, ångest!!

Borde verkligen sova nu alltså... Så man orkar med morgondagens energislukare.
Och, det värsta av allt, vi får tillbaka våra tentor i organisk kemi imorgon!! Jag vet redan att jag har kuggat men känns ändå nervöst att få se det svart på vitt liksom.

Men först lite pics!



Nu ska jag sova och drömma mardrömmar om tentaresultat!
Godnatt!
/Johanna with love

Kommentarer
Postat av: Lina

En ovanligt härlig måndag! Tack för en jätte rolig dag med dig! :P De får vi göra om :P

Kramar

2010-01-26 @ 21:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0