Vem kom först?

Hönan eller ägget?

Eller som Johanna och jag undrade innan idag när vi skrev vår labbrapport; Vem kom först, laktos eller lacY?

LacY transporterar ju in laktos gemom cellmembranet. Men laktos behövs för att lacY ska transkriberas. Hmm..

Vi kom också på att ordet repressor är svårt... Blir det inte respirator så blir det kompressor.. Eller processor..

Nåväl.

Vad sent det är! Kommer man hem från skolan strax efter kl 21 så blir man ju snuvad på hela kvällen! Men man ska ändå göra alla de saker som man skulle gjort om man kommit hem i mer normal tid. Och då blir klockan så här mycket!

Jag ska inte bli långrandig, måste sova om jag ska vara på alerten imorgon på föreläsingen. Och det vill jag vara!

Förresten. Drack ett glas flädersaft innan. Det är så gott! Det var en smak av sommar...^^



Ibland är det mycket på en gång...



Labben gick som den skulle idag! ^^

Sov så gott inatt sötnosar!

/Johanna with love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0