Valborg och sånt




Valborg och sånt. Inte bloggat om det för jag fattade inte hur jag skulle få över bilderna från mobilen till datorn förräns nu... Hur som, förra helgen, "Valborgshelgen", kändes sjukt lång, synd inte alla helger gör det... Torsdag till tisdag liksom.

Den började redan på torsdagseftermiddagen. M&M var nere i Lund då för Malin la upp sin kandidatuppsats. Jag var hos boysen då för att se till att de åt ordentligt och gjorde sina läxor och yadayada. Sen var det jäkligt skönt att hänga där också, sitter annars bara själv här i mina 22 kvadrat... Så vi häckade framför TV:n, käkade spagetti och köttfärssås och CHOKLADPUDDING MED GRÄDDE OCH VANILJSÅS NOM NOM NOOOM!!! Spann som en katt ^^



*chokladpudding coming up*



*looks like shit, tastes like heaven*

Sov över där, sen hem för att skriva några timmar på exjobbet. Sen var det dags att svida om till party-outfit (som jag för övrigt lånade av syrran, perfa att ha samma storlek, blir som man har två garderober) och börja pimpla vin med Micha som kom hit. Sent, sent på kvällen anlände Anna och Therese, de hade kört från Stockholm för att tillbringa helgen här i Kääälmäää.

När de anlänt så drog vi snabbt hem till Evelina så att de fick svida om till sina party-outfits, sen hastade vi vidare till Söderport för att se Urban Cone som lirade där. Eftersom vi var så sena så såg vi kanske de tre sista låtarna (FAIL) men de var riktigt bra! Sen dansade vi järnet resten av kvällen. En kille råkade stampa på Michas fot och för att be om ursäkt så tog han tag om hennes huvud och pussade hela hennes ansikte, HAHAHA sån rolig typ! Och så studsade vi runt till Håkan precis som på den gamla goda tiden inne på kårens lilla dansgolv *saknar*



*en stor stark tack*

Fredagsnatten tog en oväntad vändning när Evelina deklarerade att hon bjudit hem bandet på efterfest! "Jag kan inte underhålla ett helt band på egen hand, så ni får följa med!" Jag och Micha hade ställt in smaklökarna på MAX-mat men vi fick tänka om, det gick tydligen inte att aida nattamaud när man ska efterfesta med hippa peepz...

Väl på efterfest blev det en massa öl, vodka från Tanzania och "Jag har aldrig...". En jättelustug tjej från ingenstans befann sig plötsigt mitt i allt och ljudkillen var så trött att han somnade och alla började oroa sig att han trillat av pinn. Tur det var tre sjuksyrror på bygget, de konstaterade att han helt enkelt bara var väldigt trött och bäddade ner den stackars pöjken i sängen.



*vodka från Tanzania*



*random efterfestbild*

Urban Cone, eller kottarna, visade sig vara mycket trevliga killar! :D


Klockan blev fem innan vi begav oss hem, tanten i mig trodde inte sina ögon när hon vandrade hem genom ett Kalmar i gryningsljus...

Sen blev det lördag. Två timmars sömn, och den sedvanliga dagen efter-känslan som dock botades med lurre på Zorba's med syster och Gustav. Drog hem till dom på kvällen, lagade Shepherd's pie, åt glass med massa massa kolasås och somnade framför Da Vinci-koden på TV:n, sjukt chill kväll!



*lunch på Zorba's, deras vitlöksbröd är to die for*

Hem på söndagen, skrev på exjobbet och laddade upp inför Valborg. Då blev det chillkrök med Johanna och Micha hemma hos mig. Johanna och jag drog sen ner på stan för att kolla in det nya stället Stars and Stripes på Baronen. Sjukt fint och mycket större än vad jag förväntat mig. Men tyvärr näst intill stendött så vi drog vidare till O'Learys där vi träffade några skumma fransmän och drack cider. På väg hem så gick det två killar bakom oss och de pratade högljutt "Om man drar hem en tjej som visar sig ha små pattar, ja då ska hon fan ha stryk" Amen charmiiiiigt, att nån går hem med dom över huvud taget alltså...



*min man, kalla mig Lady Zinclair*



*att vi kom var kvällens happening tyckte killen i baren*



*O'Learys*



*O'Learys 2.0*



*Jo alltså där var folk också. Och min mobil hade fått för mycket att dricka.*


Tisdagen bjöd på awesome väder så det blev en vända till Ben & Jerrys glassbar och sen vidare ner till hamnen för att sola tillsammans med Micha. Det var så sjukt härligt där! Det var en massa folk i alla åldrar, det luktade mat från uteserveringarna, det var en massa utländska segelbåtar i hamn med folk ombord som pratade och skrattade och lagade mat och sjöng och spelade gitarr. Och några våghalsiga typer seglade runt i mini-båtar utan kontroll och krockade med saker 24/7. Kändes preciiis som om vi hamnat utomlands eller i någon mysig skärgård mitt i högsommaren. Gotta love it. Min vita kropp fick sig lite sol och jag bara kände hur D-vitaminsyntesen satte igång, nu blir man inte benskör i år heller!




*the only men you need - Ben&Jerry*



*Hamnen. På andra sidan vattnet skymtar vår skola. När bilden togs var det exakt en månad kvar till vår examensceremoni kommer hållas där. En månad! Sinnes.*



*mer hamn*



*Kalmar Marine Academy. Det första min syster sa när jag sa att jag skulle flytta hit var att jag skulle akta mig för sjöbusarna...*



Behöver jag tala om att jag somnade klockan halv nio i soffan framför Bygglov i tisdags kväll? Nej, trodde inte det heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0