Allting kommer bli bra




Inför vår tenta i klinisk immunologi hade jag total panik! En 7,5-poängskurs med ett omfång som en 15-poängskurs, som dessutom var svår!! Ja, jag var nog inte ensam om at ha panik inför den tentan... Det var under inläsningsperioden inför den tentan som Atti skickade ett YouTube-klipp till mig på en låt som heter Allting kommer bli bra med Den Svenska Björnstammen. Den låten blev mitt mantra under resten av inläsningstiden och voila, tentan gick braaa! Varenda liten TNF, cytokin, interleukin och interferon (och allt vad det var) lyckades jag visst lära mig. Allting BLEV bra!



Denna låt har varit med mig från och med den tentan. Under andra tentapluggsperioder, vid olika tillfällen andra saker känts jobbiga och såklart för att det är en så jäkla BRA låt! Just nu peppar jag med den under mitt exjobbsskrivande, men även när jag börjar tänka på, och oroa mig inför, framtiden alldeles för mycket, då playar jag denna låten, andas och försöker släppa det där som känns jobbigt. För allting KOMMER BLI BRA till slut om man bara låter allting vara!

Okej, detta blev ett långt nonsens-inlägg om en låt. Men i och med detta så är denna låt självskriven i min examenslåtlista! Den påminner om Kalmartidens tentaångest och den är lugnande inför framtiden, perfekt!


Allting kommer bli bra - Den Svenska Björnstammen --->Spotify<---

Och till er som inte har Spotify:



Allting kommer bli bra till slut,
du ska se att allting ordnar sig
Allting kommer bli bra till slut,
om du bara låter allting va'


Det var just här jag stod för några år sen

Trevande vid kanten, slogs jag av tanken
att för dig berätta allt,
för att se vad jag ser och jag orkar inte ljuga mer

Tömmer mig på tankar,
det är över för gott,
men att inget är för evigt är väl underförstått
Och jag gråter inga floder,
källan är tömd
och
glädjen som fanns är sen länge sedan glömd

Jag stannar kvar och väntar,
jag tror du kommer snart
Jag ligger kvar här, så blir nog allting bra
Jag stannar upp och flämtar,
nu har jag inget kvar
Jag slutar upp att kämpa,
nu vill jag lägga av

Allting kommer bli bra till slut,
du ska se att allting ordnar sig
Allting kommer bli bra till slut,
om du bara låter allting va'



Jag ljög och låtsades som ingenting
Visst skiter jag i dig, men inte i mig
Nu tvättar jag mitt lik för att slippa åka dit,
denna dan' har redan varit dag
Jag gjorde det jag gjorde
men berätta' bara det jag borde gjort och
gjorde ogjort i min egen värld
Nu tror jag inte längre på mig själv,
och jag har ingen annan än mig själv att skylla

Jag stannar kvar och väntar,
jag tror du kommer snart
Jag ligger kvar här,
så blir nog allting bra.
Jag stannar upp och flämtar,
nu har jag inget kvar
Jag slutar upp att kämpa,
nu vill jag lägga av

Allting kommer bli bra till slut,
du ska se att allting ordnar sig
Allting kommer bli bra till slut,
om du bara låter allting va'


Textkälla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0