"oo-MOM-mee"

Idag har jag faktiskt varit flitig om jag får lov att säga det själv. Plöjt igenom sinnesfysiologin samt medvetande och beteende-delen, och även börjat repetera olika receptorer och signalsubstanser. Undrar när jag ska sluta blanda ihop vad som är katekolaminer och glukokortikoider och allt vad det heter? I'm still waiting! ;)

Och eftersom jag varit så flitig idag så tycker jag att jag gjort mig väl förtjänt av denna lata tv-kväll (okej, jag har haft lata tv-kvällar sen i söndags vare sig jag varit flitig eller ej men det behöver ju ingen annan få veta...).

Ikväll har jag avverkat Lyxfällan kombinerat med kvällsmat, därefter Biggest Loser Sverige (utan något att äta till av förklarliga skäl), därefter TV4 Nyheterna that lasted forever and ever, och nu äntligen, my favourite House M.D.! Och så blåpärs- och hallonpaj förstås ^^

Och nu har jag skrivit en halv kandidatuppsats om mina kvälls- och tv-vanor, herre min get.

Men än är det inte slut för riktigt alla mina kvällsvanor har jag ju förvisso inte tagit upp än. Om vi ska vara petnoga. Och det är vi ju. Jag har ju faktiskt skottat snö också de senaste kvällarna på grund av den här så kallade "snökanonen" som härjat här i Kalmar och på Öland. Det är ganska trevligt att skotta snö faktiskt :) Eller ja, det beror väl på antar jag. Tror inte jag varit av samma åsikt om det varit blötsnö :P

Lyssnade på musik när jag skottade och rätt vad det var så kom en väldigt passande låt:




--> Spotify

Okej, nog ordbabblat. Här kommer lite bildbabbel:














Och ni som orkat er ända ner hit: kände att titeln faktiskt kräver en förklaring. Det är alltså Vander's förklaring på hur man uttalar smaken umami på engelska. Vander är alltså våran fysiologibok och för tillfället ett återkommande inslag i denna arma blogg. Festligt värre!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Den fantastiska Vander! I min värld, ett mycket effektivt medel för att somna....

2012-02-03 @ 21:57:23
URL: http://sannasant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0