Fucking Åmål



Igår kväll så ringde min mamma. Vi började prata om något som jag inte minns. Hur som helst ledde samtalet till filmen Fucking Åmål. När vi lagt på blev jag så sjukt sugen på att se den. Den släpptes 1998 och jag såg den då, 11 år gammal, när jag var hos min gamla kompis Therese nere i Ystad. Sen dess har jag inte sett den (har dock läst boken ett par gånger därefter).





















Okej, jag har just lagt upp en hel film i min blogg i YouTube-klippsformat. Är ju inte lönt att ens försöka låtsas att jag har ett liv längre! Men vad skulle man göra utan tuben? Vill man se en film man inte har, ja då finns den där! Dock i småbitar så det blir en del klickande, men jag är inte så petig.

Alltså. Vilken nostalgitripp det blev! Musiken och kläderna, man flyttades ju genast tillbaka till 90-talet. Ni minns de där jackorna som mer var som en "stel hood" med luddigt på insidan? Eller de stora college-tröjorna med texten FILA? Och låten Fantasy Dreamworld (Spotify), jösses den lyssnade jag nog på en hel sommar!



För en liten stund så tänkte jag "om man ändå fick vara tonåring igen, jag har mer galet att leva ut" men sen ersattes den tanken väldigt fort av "nej men fyyyy vad skönt att inte vara tonåring längre och att slippa vara det igen"!!

För även om tonårstiden var speciell så var den otroligt jobbig också, iallafall för mig. Jag var ju inte vettig! Nej, tack och lov att den är över nu, eller ja, för hela 6 år sedan faktiskt. Pjuuuuh.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag tror nog att det är ganska skönt att inte vara tonåring längre!



SV: Jag har också blivit helt beroende av raggisar! :D. Skönare strumpor finns inte.

2012-02-07 @ 22:00:53
URL: http://sannasant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0