Snart i mål

Nu är det snart dags att bege sig iväg till Västergård för att skriva den SISTA ORDINARIE SALSTENTAN på hela utbildningen! Shit vad tiden gått fort! Känns inte som det var så längesen vi skrev våran allra första tenta här, i cellbiologi minns jag att det var...

Idag är det dags att tentera kursen Farmakoterapi vid sjukdomar i hjärta, kärl, blod och njure; 10,5 hp. Kanske inte låter som det, men jag tycker faktiskt att denna kurs varit svår! Det är så himla mycket mekanismer hit och dit, och jag kan ärligt erkänna att jag inte har pejl på alla läkemedlen än...

Morgonen har ägnats åt att gå igenom läkemedelskemi-delen. Jag har inte varit allt för fokuserad, jag hatar sena tentor, jag vill bara komma iväg och ha skiten gjord så att man kan få lov att ta helg!

Klockan 13.30 smäller det, vi får sitta till 18.30. Sen blir det middag med klassen (både distans- och campusstudenter) på Table20, ska bli riktigt trevligt!

Så här har jag spenderat den senaste veckan:







Ja, ni förstår - med plugg plugg plugg... Och ett skrivbord med alldeles för mycket papper :P


Det finska bandet HIM (His Infernal Majesty) får stå för (förmid)dagens låt Wings of a Butterfly



Come on and show them your love
Rip out the wings of a butterfly


Då var det alltså dags att rafsa ihop leg, pennor och sudd och ge sig av. STORT LYCKA TILL TILL ER ALLA SOM SKA TENTA IDAG!! Keep it up, vi är snart i mål!






------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Update:
Alltså. Tentan är gjord för längesen nu, och vi var ute och åt på kvällen, hur gott som helst var det!!
Men. Min dator fick tuppjuck och ballade ur totalt när jag skulle lägga in bildena och sen publicera detta inlägg, så jag vågade inte traggla med den på ett tag, jag trodde att den skulle gå sönder på riktigt! :O
Trots att det är några dagar sen nu så lägger jag upp det ändå :) Och nu när det går att blogga igen så kanske det ploppar upp lite fler inlägg som inte hann längre än till utkastmappen de heller... Bäst att smida medan järnet är varmt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0