De senaste dagarnas beroende

Denna veckan kickstartades med tentamen i kursen Farmakoterapi vid sjukdomar i gastrointestinalkanalen inklusive lever och bukspottkörtel.

Kom hem från tentan, inväntade Micha, och tog sen en svängom på stan. Provade en massa, massa Converse, vilka underbara färger det finns, vill ha varenda en!

Hur som helst, när jag steg in i trappen när jag kom hem igen tänkte jag "nu ska det bli skönt med lite god mat, en film och massa fredagsmys" Men, vänta lite nu, stoppa bandet och spola tillbaka! Fredagsmys?? Det är ju för höge farao måndag idag, en ny vecka har precis kört igång på alla cylindrar.

Vart tog helgen vägen? Har pluggat exakt heeeela tiden! 9 timmar i fredags, 11 timmar i lördags, 11 timmar igår och ca 3 timmar i förmiddags. Halleluja. Nu vill jag faktiskt ha helg, hope you don't mind!

Varje gång jag tröttnat på plugg har jag tagit en liten paus och lyssnat på en helt underbar låt, tokälskar den och kan inte lyssna tillräckligt mycket på den, den har verkligen varit hela denna helgens stora beroende!

Fear of the Dark med Iron Maiden från Rock in Rio 2001



Introt är ju heeelt suveränt! Hela publiken sjunger "ooh ooh ooooh ooh ooh oh oh"
Alltså känslan och stämningen, om man blundar så känns det som om det är man själv som står en sommarnatt och bara uppfylls av musiken, mmm ^^ På riktigt, jag får gåshud!

En riktigt sen sommarnatt, det är helt kolsvart förutom framme vid scenen, det ät lite småkyligt men alla står så nära så det är varmt ändå på något vis. Tusentals människor är som en enda stor familj, alla står där av samma anledning. Det är lycka, total lycka! Muskik är aldrig så bra som live, skulle kunna åka på konserter och festivaler varenda dag i hela mitt liv! Säger bara det - goose bumps!! ^^

Så öppnade man ögonen. Just det, tentaplugg, så var det! Men, energidepåerna hann laddas en smula, och humöret steg några grader :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0