Dags att summera 2010 - januari

Allmänt:
* Det var den första januari 2010 som jag skaffade denna bloggen, som en nystart kan man säga, efter att tidigare ha bloggat på www.evajohannamaria.blogg.se och www.20mars.blogspot.com.

* Min syster här nere i Skåne, Ullis alltså, flyttade från sin lägenhet, nästan granne med min mamma hemma i Kristianstad, för att bli sambo med sin kille ute i Ekestad, Sveriges mysigaste by, lätt!!

* Min andra syster som bor i Kalmar, Malin, skaffade Facebook, något som nog chockade hela världen, sjukt otippat! De hade även en så stor julgran inne i sitt hus att de var tvugna att binda fast den i taket... X)



* Det snöade så sjuuuuukt mycket!!!



* Våran tedrickarkompis (läs Martini- och Limoncello-drickarkompis) Lorenzo flyttade tillbaka hem till Italien.

* Andra Avenyn sändes fortfarande på SVT.

* Jag fick hjärnsläpp och glömde min väska innehållande iPhone och plånbok på Maxi. PANIK.

* I was trying to mend my broken heart... Då dök K upp, vilket iiiinte gjorde saken bättre...

* Jag fick uppleva vattenträning för hundar då jag några gånger följde med Lina och hennes vovve när han skulle rehabiliteras. Fick även vara med om den lite mer udda saken som att såga till cavalettibommar inne på Coops byggavdelning... X)



Skola:
* Tenta i organisk kemi, vilken jag fetkuggade, och den förföljer mig fortfarande. Den är stark relaterad till hur dåligt jag mådde förra vintern/våren...



* Fortsatte med våran långkörare biokemi, samt började med klinisk mikrobiologi.



* Skrev tenta i biokemisk metodik som jag nästan fick VG på!

Citat:


* Erika på msn: "men du e ball, så du behöver inte va worried." Tack vännen! <3

* Begreppen "hemiacetal" och "kemesiska" föddes...

* Johanna sa "Med den här vintern så måste det bli en kanoners sommar!"

* Micha lärde sig världens bästa ord: räligt. En milstolpe!

* Hittade denna raden i ett gammalt inlägg från januari: "Asså shit, Erika och jag gjorde något lite galet alldeles nyss." Vad sjutton kan det ha varit???

* PM på Facebook från Grand Nightclub:
"Öppet några fredagar i månaden samt varje fredag 23-03!!!"


Musik:
(Spotify-länkar)

Baby - Lorentz & M. Sackarias

Hela livet var ett disco - Markus Krunegård

Every morning - Basshunter

Radio girl - Volbeat


Mammas gata - Andreas Grega, Timbuktu m fl

Smutser - Kristian Anttila

Fest:

* Utflyttsfest i Huset för Therese

* Spontanutgång på KM

* Spontanutgång på Corehouse - premiär för terminen









Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn ett John Whitaker-schabrak!

Kul summering! :) Varför mådde du dåligt förra vintern? Och vad betyder räligt?

2011-01-02 @ 16:31:43
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0