Allting kommer bli bra till slut, du ska se att allting ordnar sig

Ja, här sitter jag nu klockan halv ett på natten, ensam och trött med min tentaångest.

Det är fest här i huset, de flesta har väl gått ut nu, musiken är inte lika hög längre och skratten är inte lika många.

Jag åt havregrynsgröt till kvällis idag. Erika sa "Vad är det för fredagsmat?". Jag ringde till min mamma. Hon kollade på Let's Dance.

Det är alltså verkligen fredag? Det har jag inte märkt nåt av, det känns som en helt vanlig "dagen innan tenta-dag".

Jag är så otroligt nervös för denna tentan. Jag har verkligen försökt lära mig. Men jag vet inte hur pass bra det sitter. Men det är så mycket som står på spel, så mycket mer att oroa sig för än vilket resultat man kommer få på tentan. Att kugga en tenta får konsekvenser, sådana konsekvenser som jag helst inte vill låtsas om att de finns. Men det gör dom. Och dom har etsat sig fast på min hjärna, bra mycket hårdare än alla mina fysiologikunskaper.

Ibland måste man dock rycka upp sig. Saker kan bli skit, saker och ting kan bli så långt ifrån vad man hade tänkt sig som det bara går. Men, någonstans någongång så kommer det att ordna sig. På något vis.

Som en hjälp på traven till detta "don't worry be happy-tänk" så finns ju Den Svenska Björnstammen med sin underbara låt Allting kommer bli bra till slut.

Jag kan säga att den gick varm i mina högtalare under tentapluggperioden inför immunologitentan. Och sedan dess har den följt mej i alla perioder av tentaångest, samt vid andra tillfällen jag varit i behov av lite pepp :)



Den Svenska Björnstammen - Allting kommer bli bra till slut

Detta blev ett himla långt inlägg om egentligen ingenting alls.

Nu ska jag bara ögna igenom mina anteckningar en sista gång, sen ska jag försöka sova. Hoppas att jag inte drömmer allt för många mardrömmar om obegripliga tentafrågor... Vad skulle jag ta mej till utan min gosiga vovve som alltid kurar ihop sig i ens knäveck om nätterna? <3





Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag hoppas att tentan går bra för dig!

2011-02-05 @ 08:55:23
URL: http://sannasant.blogg.se/
Postat av: LINA

Lycka till!!!!

2011-02-05 @ 09:20:28
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0