Nyopererad hund - stackars älsk! :(

Åh, jag tycker så hemskt synd om min älskade lilla vovve! Hon opererades idag, i morse. Inget allvarligt egentligen - hoppas jag! Hon fick en knöl som växte otroligt mycket på bara ett par dagar. Vi kollade upp detta och veterinären rekommenderade att operera bort knölen och skicka den på analys. I värsta fall är det cancer, i bästa fall är det en inflammerad talgkörtel. Om en vecka får vi svaret från labbet, det kommer att bli en lång vecka... Men hon är bara tre år och för en så ung hund så ser prognosen god ut i vilket fall. :)



Stackars älsklingen, hon var alldeles groggy av narkosen när hon kom hem! Men som den glada lilla hund hon är skulle hon försöka skutta men det såg mest ut som ett fyllo som försöker gå rakt... Nu har hon dock piggat på sej. Sväljreflexen har även kommit igång igen så hon har äntligen fått äta lite lite mat, hon måste varit utsvulten! Fastat i ett dygn nästan stackaren... Ont har hon också, hon gnyr hela tiden. Men hon kan inte få mer smärtstillande för dagen...

Har varit och köpt ett snyggt halsband till henne iallafall att fästa kragen med! Köpte också ett regntäcke som hon ska ha ute så hon skyddar såret. Kan visa bilder senare!

Nu ska jag tentaplugga under den lilla tid som är kvar denna dagen! Och så ska jag krama min lilla Chili förstås!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0