High on life

Jisses vilken helg det har varit!

Helgen invigdes genom en tripp till Öland i fredags kväll, det var konstnatt som gällde! Vi kände oss väldigt kulturella och kanske en aning bohemiska med vårat "vin" där vi satt i Linas lilla bil och tuffade omkring nere i södra Öland.

Det går inte att beskriva i ord och bild, man måste uppleva det själv för att förstå. Men Guuuuuuuud så mysigt det var! En massa marschaller och pumpor och halmbalar står utställda längs vägkanterna, och diverse andra utsmyckningar. Många gårdar håller öppet och säljer potatis, morötter, ägg, lök och så vidare. En del butiker hade nattöppet, det fanns en massa tält man kunde gå in i för att se på hantverk av olika slag, det fanns loppisar och konstateljéer och glashyttor, allt man kan tänka sej!

Det brann brasor överallt som man kunde värma sej vid. Lukten av elden och sprakandet från den blandade sig med glatt människoprat och musik. Det såldes våfflor, kååååv i brööö och hamburgare lite varstans, ibland också nattsmörgåsar. Och pumpor i alla färger och former man kan tänka sig fanns i massor så långt ens ögon kunde nå.

Det var verkligen en superrolig och mysig kväll och en perfekt upptakt till helgen! Kan rekommendera konstnatten till alla, man behöver inteha ett speciellt inresse för konst för att uppskatta den! Konstnatten är på fredagen under Ölands skördefest och har öppet ca 19-03.

Det blev lite fyndat också! Fyra små söta glas inhandlades på en mysig liten loppis, en vas bleb det på Lions loppis och så ett par pumpor såklart! Kan inte visa några bilder för närvarande då min kamera bestämde sig för att lägga ner sin verksamhet för gott just i fredags kväll...

Tyvärr fick också kvällen ett oväntat avslut som man helst hade velat slippa. Det var hemskt obehagligt och uppskakande... Det var aningens svårt att somna sen den natten...

Igår förmiddag var Lina och jag och provred hästar. Vi hade svarat på en medryttarannons, jag på ett halvblod och Lina på två islandshästar. Hästarna står på samma stall vilket är perfekt då vi kommer att samåka. Dock är jag lite tveksam till om jag ska tacka ja eller ej med tanke på att hästen var ganska... ja, speciell kan man väl säga. Men det var såååå himla underbart att sitta i sadeln igen! Det kommer jag leva på länge och snart göra om igen!

Igår kväll var Micha och Atti uppe hos mej på lite mys och förfest innan vi drog ner till kära gamla Corehouse, det gäller att passa på innan vår kår försvinner, den ska nämligen lägga ner den siste oktober så Halloween blir sista utekvällen där, så himla tråkigt, jag kommer sakna kåren! Och vart ska vi se ta vägen?? Det ska öppna en saluhall i kårens lokaler, hipp hurra...

Idag skiner solen för fullt, blir nog en promme lite senare. Just nu ska jag in i duschen, sen blir det brunch och Idol!

Hoppas alla ni därute haft en bra helg!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0