Valborg 2010

God förmiddag! Hoppas att alla hade en awesome Valborg igår, vi hade det i alla fall fab!

Okej, tentan på morgonen kanske inte var fab (vad sjutton är AB-toxin??) men jag räknar inte heller in den till Valborgsfirandet.

Hem, byta om, till Maxi för att köpa engångsgrill och till systemet för att köpa lite cider. På hemväg så öppnade sig himlen och det kom en rejäl regnskur, underbart! Som Micha sa; Dagens outfit - blöt påskkärring.

Men, det slutade regna ungefär lagom till det var dags att tända grillen. För säkerhets skull så såg vi til att grillen stod under tak. Själva var vi djärva och placerade vår (Attis) picknick-filt utanför taket, mitt i gången där alla skulle gå. Jaja, man väljer väl sina matställen med omsorg!


Det grillads kebabspett, och i Michas fall sojakorv. Och Lina och Nathalie körde på sallad. Det var supergott och jag blev stockmätt! Drack min älskade cider, Hannas - Peach/Melba, till maten, det är sommar det!


Det var jättemycket folk som var här och grillade, hur kul och mysigt som helst! Var en i huset, David, som ordnat detta eftersom han (och Kungen, och min pappa) firade födelsedag. Vi åt muffins och, dom var lööövli!


Flyttade in på gräset sen när regnskurerna upphört, inte lika hårt att sitta där. Micha fick det ädla uppdraget att agera DJ. Dom hade burit ut feta högtalare och ställt på gräset, sweet!


Så där satt vi och lyssnade på bra musik, drack lite cider och snackade skit. Sjuuuukt mysigt! Folk överallt och grill-os och musik - sommarfeeling om nåt! Är sjukt taggad på sommaren, hoppas den blir lika perfekt som förra var!

Gick upp till Micha en sväng sen innan vi drog bort till Kåren för att kolla läget där. Där grillades det också och var ganska mycket folk. Liveband var där också, det är något av det bästa ^^


Erica joinade oss en stund där också. Handlade mat från Olgas med som vi krängde, klockan hade hunnit bli åtta då och vi tände grillen vid halv ett-snåret innan så min mage hade hunnit kurra ett tag. Och återigen blev jag stockmätt!


Sen drog vi hem och fixade iordning oss för kvällens Kår-kväll. Mina "partydojjor" har ju pajjat så jag hade Converse hela dagen lång, då kan inget gå fel! ^^

Förfest hade vi i Penthouse Zoo och inne hos Micha. Alla från grillningen var typ kvar i huset så var ett jäkla hållingång! Balkongdörrarna hade någon lyckats öppna så vi hängde där ganska länge, underbara balkonger vi har ju! Sjukt synd att hyresvärden bommat igen dom för oss...


Stack till Kåren vid elva-halv tolv nån gång. Var jättemycket folk och det kändes som att ventilationen fortfarande var trasig... Var liveband - Movits - på Kåren. Dom spelade en aning lustig musik, men folk verkade uppskatta dom, är kanske jag som är lite "old-fashioned"..? Men är alltid kul med liveband! :)


Dom spelade inte hela tiden dock, körde lite "vanlig" clubbing också. Eftersom jag varit uppe sen klockan sex och skrivit tenta klockan åtta på morgonen så var jag ruggigt trött vid ett på natten, kändes som jag kunnat somna mitt på dansgolvet. Så vid kvart över drog jag hem till min sköna säng, nöjd efter en lång och trevlig dag!

Var värsta efterfesten här när jag kom hem lät det som. Dom var nog uppe på balkongen igen, lät musik och prat och skratt. Där kanske man skulle varit? Haha, nej men jag drog igång en film att somna till, sen sov jag gott ^^

Nu står disk och städ på programmet. Kanske lite plugg också. Sen blir det grillning hos syrran - mys!

Vi höres senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0