Tears in the rain no one will notice

Life doesn't have to be such a struggle.

Tentaångesten har slagit till med full kraft. Om två dygn är det över. Och jag fattar inte hur jag ska hinna lära mig allt!!

Cellcykeln
- blandar ihop alla Cdk, kontrollpunkter, p21, Cdc25, Wee1 och allt vad det heter, får inte ihop någon helhet.

Genetiken - spermatogenesen och oogenesen... Och ja, typ allt annat också, bara frågetecken.

Könsceller, befruktning, differentiering - bara vad som händer med ägget och spermien vid befruktningen känns som en hel vetenskap!

Vävnader - vilka stamceller ger upphov till vad?

Cancer - onkogener och neoplasi...

Cytostatika - vilka är interkalerare, vilka alkylerar, vilka påverkar purinmetabolismen osv?

Uuuhh det kanske inte låter som att det är så mycket. Men gudars, jag har panik! Har gått igenom allt material, men det sitter inte. Vart ska jag börja repetera, vilket torde vara viktigast?

Fast detta är inget nytt, så här känner jag inför varenda tenta. Men ändå.
Älskar studentlivet men hatar tenta-biten, det är hemskt och fruktansvärt! Stressen och pressen... Fy fan.

Nu ska jag  alla fall äta lite kaka och dricka lite te. Jösses, det känns som vi läser till läkare! Och hade vi verkligen gjort det, ja endast då hade folk haft förståelse för att man tycker det är jobbigt, alla andra utbildningar är ju lätta känns det som folk tror.

Suck.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0