Sommarkänsla i höststormen

Har kalla kårar längs hela ryggen just nu. Precis kollat på del 5 av Millennium, alltså första delen av Luftslottet som sprändes. Så obehagligt! Men ändå så bra!

Men ingen höjdare att titta på ensam när det dessutom blåser halv storm ute så att det blir konstiga ljud överallt...

Ska se sista delen imorgon. Spännande, kan knappt vänta! Fast hade blivit för mycket på en gång att se en del till ikväll även om jag gärna skulle vilja. Men då hade jag drömt mardrömmar i två veckor bergis.

Vad har ni gjort idag? Jag har pluggat genetik så det står mej upp i halsen. Och ändå är jag inte klar...

Imorgon blir det mer plugg. Och ska spinna med Atti klockan 10, det ska bli kul. Och så måste jag handla. Och tvätta. Vad kul liksom.

Här har varit ett jäkla hålligång i huset tills för en liten stund sen. Folk som har pengar och lite plugg skulle väl ut och röja. Dom har spelat musik för mig hela eftermiddagen och kvällen, var kul först sen började det bli lite störande. Skönt att dom ät tysta nu i alla fall. Måste försöka hinna somna innan dom kommer tillbaka igen och ska ha efterfest.

Märklig känsla innan. Hörde musik och prat och skratt och kände lukt av cigaretter. Kändes som sommar! Men tittade man ut så var det grått och trist och träden stod böjda och piskade med sina grenar och vinden ven i fönstret som värsta höststormen.

Vid såna tillfällen känner jag mest av allt saknaden efter en varm, stor, stark och trygg famn att somna i...

Godnatt och sov gott, hoppas att det inte stormar hos er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0