Nej nu!

Gaaaah!! Grrr!! Åååhh!! Blir så irriterad!

Har hållit på att ansöka om bostadsbidrag några gånger nu. Först skickade dom tillbaka min ansökan och bad om komplettering. Då ville dom ha ett nytt hyreskontrakt, det dög visst inte med det jag fick när jag flyttade in utan det skulle vara rykande färskt.

Gick till Kalmarhem och fick ett nytt. Dom tyckte allt att det var en smula märkligt men Försäkringskassan är ju (ö)kända för att vara rädda för att betala ut ett öre i onödan.

Glad i hågen skickade jag tillbaka min ansökan, nu var den ju komplett, nu kanske jag skulle få mina efterlängtade små slantar.

Fick ett brev från dom idag och gissa vem som blev glad åt att redan ha fått ett beslut? Jo, jag! Öppnade kuvertet och guess what?! Nu ska dom ha ytterligare komplettering, nu vill dom ha en aktuell hyresavi också, vad nu det är. Kunde dom inte kläckt det förra gången? Dom sparar ju massor på detta! Och jag förlorar ännu mer...

Asså, andra får ju. Varför krånglar mitt?? Nästan så jag ska skita i att söka igen i ren protest!

Sen en annan katastrof som inträffat - mina Crunchy är slut. Hällde precis upp dom sista. Det betyder att jag måste gå ångestvägen till Maxi, HATA!!

Nu är Johanna sur.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0