Det var inte bara mig som Google lurade.

Ni vet det där onödiga inlägget jag la upp igår? Det med en bild på Googles logga med tulpanerna?

En stund efter det så var jag åter inne på Google och av en händelse så stannade muspekaren på loggan och då kom det upp en liten textrad: Grattis på Mors Dag! eller något sådant.


Ungefär så här såg det ut.
(Hann inte ta printscreen innan dom ändrade tillbaka till vanliga loggan, haha)

Shit majbritt tänkte jag, det hade jag totalt förbisett. Och ändå hade jag pratat med mamma utan att säga grattis, jag hade inte skickat något kort eller något sånt. Så dåligt samvete jag fick.

Men, så tänkte jag, brukar inte Mors Dag vara i slutet av maj? Så jag googlade helt enkelt Mors Dag 2010 och fann att det var den 30/5. I min egen almanacka så stod det att det var Mors Dag i Danmark igår (9 maj).

Och en stund senare hade Google bytt till sin vanliga logga.

För en stund sen sa Maria Lindberg på Rix FM att hennes son gratulerat henne på Mors Dag igår, han hade också varit inne på Google.

Så, nu drar jag slutsatsen att Google hade fel. Alternativt trodde att Sverige var Danmark, a tiny insignificant detail...

Nu ska jag till tvättis, bokade tvätt kl 11-15!

Haure bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0