Dagens irritationsmoment

Nej, det är ingen ny kategori jag har skapat.

Ååååhhh jag blir bara så irriterad!! Irritationsmoment är en ganska mild besrivning... Så nu måste jag bara få beklaga mig lite! Hör här:

Det senaste vi hade i skolan var labben i torsdags eftermiddag. Funderade då på ifall jag skulle åka hem. Men så tänkte jag att nej, då blir det från fredag kväll till tisdag morgon, ganska kort, jag väntar tills jag kan vara hemma längre. Anledningen till att jag skulle åkt hem imorse i sådana fall var ju vår gruppövning idag klockan 13.

När vi kommer till gruppövningen är salen tom på lärare, men hela klassen är på plats. Vi väntar och väntar. Ingen lärare. Och vi har inte fått några uppgifter heller av läraren så vi kunde inte ens sätta oss och plugga själva nån annan stans. Så vi skrev helt enkelt upp våra namn på ett papper och sköt in under dörren till lärarens kontor.

Nu när jag kom hem från min lilla promenad så ser jag att vi fått ut ett mail från läraren ifråga. Han bad om ursäkt för att det blivit ett missförstånd. Det var nämligen inte ens meningen att vi skulle ha nån gruppövning, det råkade liksom bara stå på schemat!

Tack så jäkla mycket för denna "lilla miss"! Folk har planerat efter schemat! Folk som varit hemma har kommit hit för den. Och folk som velat åka hem har stannat kvar på grund av den. Jag säger bara en sak: suck.

Får trösta mig med att solen skiner idag och att jag har varit på en jättehärlig promme!

Nu ska jag dock åter fortsätta plugga cellbiologi, inte ett dugg pepp.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0