Victoria + Daniel = SANT!! <3

Ja, nu har kronprinsessan Victoria äntligen fått säga ja till sin prins Daniel och prins Daniel har äntligen fått säga ja till sin prinsessa!

Deras bröllop igår undgick väl knappast någon! Jag tänkte själv titta på själva vigseln men det slutade med att jag satt vid TV:n i princip från klockan tre på eftermiddagen till klockan ett på natten.

Vackra, vackra, söta, fina brudpar!

Vigseln var väldigt fin tycker jag med ett bra tal från ärkebiskopen, och det var ju magiskt när de sa ja till varandra och växlade ringar, det var nog inte bara jag som hade gåshud då...

Och kortegen var pampig men jag tror ändå att jag tyckte den lilla båtresan var det bästa, det var maffigt med de stora svenska flaggorna som fladdrade i vinden, den gammeldags eleganta lilla båten och det vackra brudparet, det kunde lika gärna ha klippts ut ur en historiebok!

Och vilka tal sen! Kungens, pappa Westlings och framför allt Daniels tal var ju superfina och bra! Hur söt var inte den lilla historien om de 30 breven Victoria skrivit till sin Daniel, ett brev till varje dag de skulle vara skiljda åt när hon var på uppdrag i Kina i en månad...

Sverige har väntat på detta bröllop i åratal och festen igår gjorde nog ingen besviken!

Hoppas att våran kronprinsessa och hennes prins får fortsätta vara lika kära och lyckliga i många långa år till framöver!




Aftonbladet

Victoria tackade svenska folket för att ha givit henne sin prins.
Daniel sa "störst av allt är kärleken. Victoria, jag älskar dig så".
Jag tror inte ett enda öga var torrt då...

Det var himla roligt att TV fick filma så mycket som de gjorde, det var väldigt kul att få se allt, vilket fint bröllop!!

Nu undrar jag såklart vart och när de ska på sin bröllopsresa... Nyfiken som jag är! :)

Historien om Victoria och Daniel är faktiskt lite som en saga, Sverige har fått en ny prins och han är en helt vanlig kille från Ockelbo med en helt vanlig familj, sånt gillas!! Tackar Kungen för att han lät sin dotter gifta sig av kärlek. Men som hans valspråk lyder - För Sverige i tiden - så hade ju allt annat varit helt fel!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0