Shiet man klart de e najs

Har haft låten Baby (Lorentz & M Sakarias) på hjärnan sen i lördagskväll. Men jaja, den är ju lite party så jag ska väl inte klaga :)

Idag är den stora dopparedagen och det är dags att göra det jag fasat för sen innan "jullovet" nämligen att skriva tenta i Organisk kemi A.

Har inte pluggat alls så bra som jag hoppats. När jag var hemma i jul var det så mycket annat som drog plus att jag var så kolosalt trött så jag nästan blev rädd för mej själv.

När jag kom tillbaka hit till Kalmar så ryckte jag ändå upp mej och har pluggat varje dag. I lördags pluggade jag med Micha och Atti. Vi pluggade jättebra! Från 10 till 20.30 men en lunchpaus och en fika- och pratpaus.

Jag lärde mej sjukt mycket då och saker började falla på plats. Vi blev så nöjda med oss själva att vi pluggat så bra och kände hopp inför tentan så att vi belönade oss med en liten barrunda. Blev lite "fördrinkar" hos mej, det var så spontant att ingen direkt hade något att dricka, blev lite rester av diverse saker. Sen kom Samuel också och vi drog till KM och drack Cosmopolitan, sen blev det mat på Olgas.

Igår var det tröttdag. Och innan tentan, vad sjutton läser man på då? Repeterade i alla fall alla strukturer vi ska kunna utantill och en del begrepp. Och så pluggade vi på kolhydrater och det där, känner att jag kan det sämst, usch.

Sen gick Atti och jag till Maxims och köpte godis och kollade sen på film hos mej, Freaky Friday på en söndag, hihi. Åkte sedan jorden runt i min mobil, fascinerande det där med satelitbilder eller vad det heter.

Idag vaknade jag vid tio. Man vill inte vara uppe för länge innan tentan så man hinner tänka på det för mycket och stressa upp sig. Bättre när tentan är kl 8 på morgonen, då går man bara upp ocg iväg. Idag har vi tenta från kl 13 till kl 18, öken.

Jag känner mej ganska lugn den här gången. Är förberedd på att det kommer gå dåligt, har förberett mej på det sen innan jul så antar att jag vid detta laget har accepterat fenomenet omtenta. Men vi får se hur det går, ska göra mitt bästa, kan inget mer göra.

Ska möta Micha och Atti där nere 20 i ett, tur att vi ska ha följe, annars hade jag aldrig vågat gå dit ens.

Och en helt annan sak. Tänker ibland på dom där "professionella" bloggarna som uppdaterar 10 ggr om dagen. Hur i hela fridens namn hinner dom? Eller dom kanske inte går på universitetet? Jösses...

Nej nu ska jag äta fruskost/lunch innan min nervositetstopp uppnås (hoppsan, jag var visst nervös ändå! Betyder det att den orealistiska och förhoppningsfulla delen av mej har vaknat?) och jag inte kan äta nåt. Ska i alla fall inte ta med nåt att äta på tentan, de andra gångerna har jag inte ens rört fikan. Man är så inne i tentan att man blir störd av att äta typ.

Ha en bra dag, var glada att ni inte ska skriva tenta idag! Och för er som ska, LYCKA TILL!!

/Johanna with love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0