Nutri vs Farm

Hej hopp!

Hur är det med er idag? Jag är så galet trött!

Som ni kanske vet så la jag mej ganska sent inatt... Och sen var det till att gå up tidigt med eftersom vi började kl 9. Så jag sov bara ett par timmar eller så.

Hade kursintro på mikrobiologin idag. Och en introduktionsföreläsning. Skönt att det inte är en kemikurs till nu.

Gillade inte en sak. Hon sa att när kursen gick förra året så hade alla farmaceuter tyckt att den var jättebra medan nutrilivsarna inte hade gillat den alls. Men, på tentan hade 100 % av nutrilivsarna fått G på tentan men bara 43 % av farmaceuterna. Läraren trodde att det berodde på att nutrilivsarna har så bra sammanhållning och hjälpsåt medan farmaceuterna sitter på sina egna håll och pluggar.

Låt oss snälla ändra på det i år! Vi ska visa nutrilivsarna vilka som är bäst!

När jag kom hem tog jag en tupplur på ca 2 timmar, sååå skönt! Sen städning, repetition av dagens förläsning och lite plugg inför duggan.

Sen vid halvfem kom Malin hit efter jobbet och Gustav kom strax efter. Hon hade köpt med sej baguetter och kakor från Danskan, jättegott var det! Och är så mysigt när man har folk på besök här i min lilla lya.

Dom skulle ner till Budo-klubben sen och kolla på Karls träning.

Så jag fortsatta dugg-plugga, Atti kom upp sen med så vi kollade på föreläsningarna om glykolysen och glykoneogenesen. Finns det något roligare??

Jaja, bara duggan går bättre än sist så.

Asså vad är det med mej?
När vi slutade kolla vid 22-tiden var jag jättetrött. Varför la jag mej inte då? Nu sitter jag här och kommer väl göra det ett par timmar till... Hatar att jag vänt på dygnet.
Blev på dåligt humör också. Fråga mej inte varför.

Så har inget kul att skriva. Så jag säger godnatt nu.

God natt!

/Johanna with love





Från i lördags. Bjuder på den. Gillar verkligen mina OKA-lappar. Eller förresten, det gör jag nog inte...
Och vad är klämt i dörren??
Borde kanske gillat dom mer, då kanske det hade gått bättre i måndags??






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0