Live the dream

Godmorgon alla! Eller för er är det kanske mer god förmiddag... Men jag har precis vaknat! Sååå skööönt att sova ut för en gångs skull. Och det kommer inte bli några sovmorgnar förrän tidigast 12 januari nu på grund av tentaplugg. Så tyckte att jag var värd det idag även om man samtidigt har lite panik för att man kunde pluggat ett par timmar istället...


God morgon!


Sebbe sover också fortfarande. Han kom hit sent igår kväll efter att ha varit...nånstans?

Asså nu riskerrar jag att vara fånig. Men det har jag varit många gånger och ändå överlevt so here we go.

På nyår, Sebbe sov över här från dagen innan nyår till nyårsafton. Han väckte mig mitt i natten för att han ville låna min mobilladdare, klockan var ungefär två. Sen på morgonen försökte jag väcka honom utan vidare resultat så jag började hissa upp rullgardinerna, så blev det fart på honom i form av "meeeh...va faaan..."

Senare på dagen höll vi på att leta på youtube. Vi sökte på "how to tie a pre-tied bow tie" "men fick bara upp resultat som "how to tie a bow tie". Som ni nog förstår så skulle han ha fluga på sej och vi fattade inte hur den skulle sitta. Men det kom jag (vi) på sen!

Och jag grälade för att han tagit mitt badlakan i duschen och för att han orsakade översvämning på golvet och för att han måste skynda, annars skulle jag inte hinna fixa mej själv. Och håret sen, skulle han ha det si eller så?

Mamma som fotade och blev rörd över hur fina vi var.

Detta är kanske vardag för många, för dom allra flesta kanske, vad vet jag?

Men jag har växt upp men min mamma, det har alltid bara varit vi två. Mina systrar flyttade hemifrån när jag var jätteliten eftersom jag är sladdbarn. Så jag minns inte hur det är att ha syskon i ens egen ålder hemma.

Men antar att det är ungefär som händelserna jag beskrev här innan. Och jag tycker att det är så mysigt! Det händer liksom lite mer.

Typ min "drömtillvaro" med mamma och pappa, ett jämngammalt syskon och ett lite yngre. Det var ungefär som på nyår. Sebbe och jag drog hemifrån på fest på vars sina håll. Och mamma (och en pappa gärna) var kvar hemma men minsta syskonet... Ja, vissa dagar får jag i alla fall "leva min dröm".


Visst blev Sebbe stilig i sin fluga?


Ha en bra dag allihop, hörs snart!

/Johanna with love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0