Hela livet var ett disco, men hur kunde det bli så svårt?

God förmiddag! Ja, för mig är det i alla fall det. Tog ett tag att kvickna till idag även om jag vaknade redan strax före 11.

Huvudet dunkade och var så otroligt galet törstig, kändes som Sahara i munnen. Hällde upp ett stort glas med min älsklingsjuice, Bravo med apelsin, äpple ochh passion. Mmm, tänkte jag. Ööörk, smakade det. Blev sjukt besviken. Har druclit vatten resten av dagen.

Igår var en lång dag. Skulle träffa Dieter i Pelarsalen kl 08. Igen. Men, ingen Dieter den här gången heller. Men vi fick ett jäklar anamma ändå och plöjde igenom hela labben, vi satt från 8 till 14, helt galet svårt labb! Aldrig mer!
Gjorde ett nytt försök med Dieter. Skulle träffa honom kl 16, ingen Dieter då heller. Så vi travade upp till Kjell som hjälpte oss med sista fast han egentligen inte hade tid. Tack Kjelle, you rock!

Gjorde av med massa pengar på stan med, på typ tråkiga saker som strumpbyxor och rakhyvlar. Men ja, livet är inte alltid kul.

Fest på kvällen. Var utflyttsfest för Therese här i köket på bästa våningen! Eller den var det i alla fall. Kul att prata med alla som bor här, börjar få lite pejl på vilka dom är nu. Och var en del från klassen här med. Elida och Kristina, vad kul att ni kom, det var inte igår! Inte sen Halloween väl? Skitskoj!

Tentaslask på BistroBar sen. Någon ny studentförening som hyrt övervåningen där. Var sjukt pepp men tappade det mesta av det när vi stod i kön, den var galet lång och det var så kallt så kallt! Trodde jag skulle förfrysa, hade ju inte Timberland-kängor på mig precis... Känns som Atti och jag drygade oss i kön ganska rejält. Men vad fasen, vi hade kul då!

Herr Snygg dök också upp. Men men, se men inte röra. Men sen sist är det svårt. Kändes som man sålde mjölken och tappade pengarna. Dålig liknelse. Men äh, ni fattar vad jag menar.

Idag har jag varit på Giraffen med Atti, skönt att va utomhus ett tag, vågar ju knappt öppna mitt fönster och vädra eftersom det har en tendens att inte gå att stänga sen...

Ska diska och städa lite nu. Sen blir det bussen till Lindsdal, ska hälsa på systern. Ska äta tacos och kolla film så ska jag sova där inatt också. Orkar inte ta bussen hem ikväll med en massa fulla fjortisar som ska till Palace.

Ha en fortsatt bra dag och ni som ska festa ikväll - rock 'n' roll all night!

/Johanna with love

Kicken, var är den?

Kicken, vart tog den vägen?



Hela livet var ett disco, men hur kunde det bli så svårt?

Hela livet var ett disco, men hur kunde det bli så svårt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0