En ljuspunkt i en annars grå vardag

Hej allihop!

Denna dagen har varit otroligt meningslös.

Började med att jag steg upp kl 7 vilket enligt min mening är alldeles för tidigt. Men det var så att Johanna, jag, Atti och Micha skulle ha en morgon-dejt med Dieter i Pelarsalen. Så det fanns ju inte så mycket att välja på förutom att kliva upp i vad som kändes som mitt i natten.

På plats i Pelarsalen så väntade vi på Dieter. Och väntade. Och väntade. Ingen Dieter.

Lina och jag gick skallgång efter honom på hela Norrgård men vi kammade noll.

Så vi satte oss med labben och räknade så gott vi kunde. Labb-jäkel! Enzymkinetik är marigt.

Föreläsning kl 10 med tråk-Peter (Peter, om du skulle läsa detta, ta det inte personligt). Efter en halvtimma gav Atti, Lina och jag upp och gick hem. Herregud, jag fattade noll, fick ingen röd tråd alls. Bättre att sätta sej och läsa i boken i lugn och ro då.

Tydligen hade nutrilivsarna lackat ur senare på föreläsningen berättade Johanna. Så till slut var ingen kvar. Ursäkta men jag förstår dom.

Klockan 16 var det dags för nytt möte med Dieter, denna gången uppe vid labbsalarna. När vi kom dit låg hela korridoren öde. Ingen Dieter men desto fler djupa suckar. Ajja, fick in lite returer i alla fall.

Och nu sitter jag här och ugglar. Skulle ju göra sista returen på trimyristin-labben. Men det har inte blivit gjort. Vad har jag egentligen gjort? Minneslucka.

Om 20 minuter ska jag i alla fall möta Atti, då ska vi gå iväg och förändra våra liv, vi ska bli så hurtiga och nyttiga så det är inte ens riktigt klokt!

Måste bara berätta en sak. Eller jag tänker inte säga vad det är. Inte än.
Men fick ett telefonsamtal idag från ett ställe jag velat åka till ända sen jag fick höra talas om att det fanns. Och nu ska jag dit! Och det är tack vare Elna, tack ska du ha min lilla prinsessa!!
Ser fram emot det så himla mycket, är så härligt att ha något att se fram emot riktigt mycket, kan behövas med all denna skit som hänger över oss. Hoppas nu jag får mina rara töser med mej!

Nej, nu ska jag packa träningsväskan. Ciao.

/Johanna with love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0